kan foto niet meer zien na het bewerken ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
IK heb een HP C735 photosmart camera.
Wanneer ik nu met de HP-gallerie voor foto en beeldbewerking(is een programma dat dient voor het berwerken van foto's) een foto vanaf mijn camera open en deze bewerk(rode ogen verwijder) en ik sla deze terug op, dan krijg ik de melding wanneer ik deze op het venstertje van mijn camera bekijk ; unsupported image file.

Dus als ik hem bewerkt heb kan ik de foto niet meer bekijken.(krijg dan die melding en een blauw scherm op het schermpje van mijn camera)

Hoe kan ik dit oplossen ??

P.S : ik sla de foto gewoon terug als jpeg formaat zoals het origineel op de camera staat.

Volgens mij is het beter om de foto's op de HD te zetten en dan te bewerken.

Dat gaat niet, want je camera werkt niet op een windows OS en kan dus ook geen bestanden lezen die hierin zijn bewerkt.

Ik heb de foto al eens op de hd gezet en dan bewerkt,
en dan daarna terug op het geheugenkaartje van mijn cam gezet, maar dan krijg ik ook die melding.

Maar Dimage : wanneer ik de foto vanaf mijn camera bewerk(ik stel dan de camera in als floppy en de foto wordt dan vanaf de camera geladen) en ik bewerk deze dan, en schrijf hem daarna gewoon terug naar de cam, dan moet dit toch lukken of niet ???

Ik open toch gewoon een jpeg bestand van de camera en zet toch gewoon een jpeg bestand terug ook.

Begrijp het probleem niet ???

Je camera zet de foto in je geheugen met een bepaalde naam die herkenbaar is voor de camera. Bij mij is dat b.v. Mvc-017.jpg. Wanneer ik de foto bewerk en terugzet krijgt het een andere naam en grootte en dan "ziet" de camera deze niet meer. Waarschijnlijk ligt dat aan het feit dat voor elke foto er een klein filetje wordt weggeschreven waarin de specificaties van die foto verwerkt zijn, zoals datum, belichting, grootte enz. Als dat dus niet meer met elkaar overenkomt ziet de camera die foto niet meer.

Geplaatst door karine
Maar Dimage : wanneer ik de foto vanaf mijn camera bewerk(ik stel dan de camera in als floppy en de foto wordt dan vanaf de camera geladen) en ik bewerk deze dan, en schrijf hem daarna gewoon terug naar de cam, dan moet dit toch lukken of niet ???

Ik open toch gewoon een jpeg bestand van de camera en zet toch gewoon een jpeg bestand terug ook.

Begrijp het probleem niet ???

De software in jouw cam zet de genomen foto om in een jpg, tiff of raw bestand.
Vervolgens zorgt de geïnstaleerde software op je pc van de cam of cardreader ervoor dat deze bestanden herkenbaar zijn voor Windows.
Er staan echter geen programma's op jouw pc die de foto's na bewerking weer geschikt maken voor de software in jou camera, zodat de foto's weer zichtbaar zijn.
Ik hoop dat het probleem je nu duidelijk is. :)

Toch nog een laatste vraag hierover dan.

1.bestaat er geen software die de foto terug herkenbaar kan terugzetten op de cam ?(waarchijnlijk niet zeker)

2.de enige oplossing is dan als ik het goed heb dat ik de bewerkte foto's op een cd-r zet en deze dan afgeef in de fotowinkel om te laten ontwikkelen ??

p.s : ik vind het wel stom gemaakt dat je niet gewoon bewerkte foto's terug kan zetten op je cam.

1. Niet dat ik weet.

2. Je kan de foto's branden, maar naar diverse winkels kan je ze ook gewoon online bestellen en versturen.

Stom gemaakt is een groot woord, want je bent de eerste waarvan ik deze vraag heb gezien.
De meesten verzenden en bestellen gewoon online.
Geen ingewikkeld gedoe met branden enz.
Bij de AH kan het bijvoorbeeld ook;
http://www.ah.nl/onlinediensten/fotoservice/printservice/

Ps: het feit dat jouw cam de bestanden van het kaartje niet meer kan lezen betekent overigens nog niet dat de pc van je fotowinkel deze niet meer kan lezen, daar deze ongetwijfeld ook wel op Windows zal werken.

Laatst bewerkt:
Dimage, ik wou nog één vraag te stellen, maar je hebt het antwoordt al gegeven.

Ik kan inderdaad de bewerkte foto's niet meer op mijn cam zien, maar ik kan ze wel via de verkenner van Windows nog bekijken.

Dus ik kan gewoon de bewerkte foto's op mijn kaartje van mijn cam opslaan en met het kaartje naar de winkel gaan.

Ik kan zelfs met mijn cardreader mappen documenten enz. opslaan op een CF card en vervolgens weer bij iemand anders met een cardreader gewoon uitlezen.
Volgens mij moet dit ook direct op de cam kunnen.
Ik heb het echter nooit geprobeerd, want zo'n klein ***** stekkertje de hele tijd aansluiten is niets voor mij ;) en ik heb dus gelijk maar een cardreader gekocht. :)

Ja het is ook zo dat het direct op de cam kan.

Trouwens als je een digitale foto laat afdrukken en je wil een groter formaat, moet je dat
dan aan de winkel zeggen of moet je zelf de foto in een groter formaat opslaan ?

In ieder geval bedankt voor het geduld en de goede hulp.Mijn probleem is nu helemaal opgelost !

Bij de reeds gegeven AH link staat exact op welke resolutie je het beste de foto's kan aanleveren voor welk formaat. :)

Uiteraard wel even aangeven bij de winkel welke foto je op welk formaat wilt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan