Kan gebruiker niet meer afmelden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BertjeDH

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2007
Ik heb Win XP met SP 2 en alle updates. Nou heeft mijn broertje zitten rotzooien en ik kan mij ineens niet meer afmelden voor een andere gebruiker via
start--->Afmelden--->Andere gebruiker.
Gewoon afmelden gaat wel, maar dan sluit hij het profiel gewoon af, dus als je bijvoorbeeld wat aan het downloaden bent sluit hij dat af.

Nu moet ik de PC gewoon aan laten staan, maar dan vergrendeld de PC (leuk op mijn werk, met 66.000 werkplekken maar thuis niet), waardoor andere gebruikers de PC een harde reset moeten geven om wat te kunnen doen. Dit is allemaal uitermate irritant.
Ik weet dat me broertje heeft zitten *****n met de exe bestanden in C:\WINDOWS\SYSTEM32 en dat hij in Msconfig wat processen heeft uit gezet. Bij system.ini, win.ini en boot.ini staat gewoon alles aangevinkt.

Bij services maar een aantal, zoals mijn antivirus en de thema's, geluid en video processen. Misschien dat hier een bepaalde service moet worden aangevinkt? Bij opstarten staat alles uitgevinkt, maar daar staat naar mijn inziens niks relevants bij.

Laatst bewerkt:
Probeer als eerste eens om via systeemherstel terug te gaan naar de oude situatie, dus voordat je broertje dingen heeft aangepast!

werkt winkey + L nog?
idd, systeemherstel proberen...
en...
wat bezielt jou broertje?

Mijn broertje doet een computeropleiding en denk dat hij wat kan...

Systeemherstel is dus geen optie, stond uitgeschakeld, en er was dus geen herstelpunt. Ik denk dat ik de rechten gewoon beperk van die sukkel.

Als ik winkey + L doe dan vergrendeld de PC, ik vink bij msconfig wel weer alles aan, dan weet ik of het daar aan ligt, of aan 1 van de exe bestanden in SYSTEM32.

Als dat wat je nu van plan bent niet werkt, raad ik je aan het eens opnieuw te doen in veilige modus.

Ik kan nu gewoon weer afmelden, is dus inderdaad 1 van de processen bij services die daar voor zorgt. Opstarten van de PC duurt nu wel weer een stuk langer, maar dat is beter dan een uitgekleed systeem.

Bedankt voor jullie hulp!

Ik kan nu gewoon weer afmelden, is dus inderdaad 1 van de processen bij services die daar voor zorgt. Opstarten van de PC duurt nu wel weer een stuk langer, maar dat is beter dan een uitgekleed systeem.

Bedankt voor jullie hulp!

Je kan daar ook kijken iov welk bestand die processen gestart worden, dat kan je vaak een beperkt idee geven maar soms voldoende om te weten of je het proces kan uitvinken of niet. Mss moet je de lijstnog eens overlopen en zien of je pc toch sneller wordt opgestart.

Ik ga wel een beetje experimenteren, het is zo'n grote lijst, ze zijn volgens mij niet allemaal essentieel.

Heb een beetje gekeken, is natuurlijk gewoon deduceren. Alle andere processen dan microsoft vallen buiten de boot, net als processen die met bjvoorbeel WMP te maken hebben. Het aanmelden duurt nu maar een minuut en het afmelden werkt nog, waarschijnlijk is het een log-on proces. Deze heb ik nu allemaal aangevinkt.

Heb btw de rechten van mijn broertje wat aangepast!:p

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan