Kan gedeelde mappen niet benaderen met mediaspeler

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Ik heb een Eminent mediaspeler, die altijd goed heeft gewerkt onder Vista en Windows 7. Windows 8 gaf al veel meer problemen, uiteindelijk leek de oplossing te zijn (volgens Eminent), dat ik een tweede gebruiker met een wachtwoord aan moest maken. Ik heb voor mijn eigenlijke PC geen wachtwoord. Het heeft het heel even gedaan, maar van de ene op de andere dag lukt het mij niet meer. Ik krijgt steeds een "Login fail". Er heilig van overtuigd zijnde, dat het aan de Eminent lag kocht ik gisteren een Philips mediaspeler, maar die had precies het zelfde probleem. IK heb de thuisgroep al verwijderd en een nieuwe ingesteld, het lukt niet om verbinding te krijgen. In de instellingen heb ik alles op delen gezet, met uitzondering van Wachtwoord delen. Bij Geavanceerd delen heb ik Everyone én de tweede gebruiker ingevoerd, maar niets helpt. Het gekke is, dat ik met een laptop met Windows 7 en met een NAS wél verbinding krijg, dus het zit duidelijk in mijn Windows 8-computer.

Overigens kan ik met andere computers in de Verkenner mijn PC wel zien, evenals de mappen, maar ik krijg de melding dat ik niet gemachtigd ben om die mappen in te zien.

Laatst bewerkt:
Welk type Eminent heb je? Is er niet toevallig een firmware update voor?

Ik heb de 7180, maar dat maakt dus niet uit. Om uit te sluiten, dat het aan de Eminent lag, heb ik een Philips mediaspeler geprobeerd, die het zelfde probleem had. Het zit dus echt in mijn computer.

Laatst bewerkt:
He blijkt nu, dat je voor een Eminent niet alleen de mappen moet delen, maar ook de mediastreams moet delen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan