Kan gedownloadde bestand niet openen of opslaan!

Status
Niet open voor verdere reacties.

umitg

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2008
Berichten
352
Beste helpmij leden,
Ik heb nadat ik mijn pc heb geherinstalleerd een heel raar probleem.
Als ik een bestand van het internet wil downloaden kan dit wel, deze download en word voltooid.
Hierna kan ik het bestand niet openen.
Als ik het met Mozilla Firefox download zie ik wel dat die klaar is met downloaden maar kan ik deze niet openen.
Voorbeeld:
1273694474-270.png


Als ik met Internet Explorer download download die tot 100% en dan verdwijnt het venster en is de download nergens meer te vinden.

Ik wacht spoedig op uw hulp.:(

PS : Dit is niet alleen met de weergegeven download zo!
Ook met afbeeldingen, geluidsbestanden videobestanden en ect. heb ik het zelfde probleem!
(Kortom: Geen 1 bestandstype is mogelijk)
 
Geen virusscanner momenteel.
Die zet ik er morgen of binnenkort wel even op.

Het ligt zeker niet aan een virusscanner naar mijn mening ,want zulke problemen heb ik eerder gehad en die zien er anders uit als deze.

Ik ben morgen weer terug online, ik ga nu achter de pc weg.

Tot morgen!
 
Nee als je geen virusscanner hebt kan 't daar ook niet aan liggen, volgende vraag is welke versie van Win7?
want zulke problemen heb ik eerder gehad
Kan volgens mij een registerprobleem zijn.
Wat me nu invalt is het volgende:Heb je soms bij het downloadvenster de optie "dit venster sluiten als het downloaden is voltooid" aangevinkt? Dit zou wel eens jouw probleem kunnen zijn.
Edit:
StandaardLocatieInternetExplorerVeranderen/Instellen

Klik start>uitvoeren (zoeken Win7)>typ
regedit
enter en ga naar de volgende sleutel:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer

Verander in het rechtervenster het path van de subsleutel [Download Directory] (dit is de locatie waarnaar je gedownloade bestanden gaan)
Voorbeeld: E:\Internet\Downloads
Staat deze sleutel(Download Directory) hier niet maak 'm dan aan door in het linkervenster op Internet Explorer te rechtsklikken>nieuw>tekenreekswaarde en geef 'm de naam
Download Directory
Daarna rechtsklik>aanpassen en bij waardegegevens het path invullen zoals in het voorbeeld aangegeven.
Sluit het register af en herstart de pc.
P.S. om je reeds gedownloade bestanden terug te vinden ga dan d.m.v. zoeken (vul de bestandsnaam in van je screenshot) kijken waar ze staan,in de map "downloads" misschien?
 
Laatst bewerkt:
Klik start>uitvoeren (zoeken Win7)>typ
regedit
enter en ga naar de volgende sleutel:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer
Zal niet gaan helpen, gezien het bestand met Firefox gedownload wordt. Zie de screenshot in het eerste bericht, dit is de download manager van Firefox.

@umitg,

Firefox al eens opnieuw geïnstalleerd?
 
Ik heb Firefox ook opnieuw geinstalleerd zonder resultaat.

Nogmaals, dit is niet alleen met Firefox of Internet Explorer zo maar met allebij.
Ik kan via geen enkele webbrowser een bestand downloaden.
Heel onplezierig als je je pc net hebt geherinstalleerd.

EDIT: Hier nog even de printscreen van mijn Regedit:
1273740214-730.png
 
Laatst bewerkt:
Zal niet gaan helpen, gezien het bestand met Firefox gedownload wordt. Zie de screenshot in het eerste bericht, dit is de download manager van Firefox.

@umitg,

Firefox al eens opnieuw geïnstalleerd?

TS had het ook over IE dus ik heb maar een voorbeeld gepakt in FireFox kun je zelf de downloadlocatie instellen via het menu/opties o.i.d. Het ging er alleen om om de downloadlocatie te vinden c.q. te veranderen.
 
Ik heb Firefox ook opnieuw geinstalleerd zonder resultaat.

Nogmaals, dit is niet alleen met Firefox of Internet Explorer zo maar met allebij.
Ik kan via geen enkele webbrowser een bestand downloaden.
Heel onplezierig als je je pc net hebt geherinstalleerd.

EDIT: Hier nog even de printscreen van mijn Regedit:
1273740214-730.png

En vind je die bestanden dan ook niet in de aangegeven locatie? ( C:\Users\Umitg\Downloads )
 
Het probleem is opgelost!

Ik heb mijn pc opnieuw geinstalleerd en nu i.p.v x64 x84 gekozen.
Ik denk dat er een probleem was en dat de x64 versie dingen op de pc die x84 waren niet kon lezen ect.

Allemaal bedankt voor jullie aandacht.
 
Ok,al blijf ik het vreemd vinden want ik heb zelf ook de x64 een geen problemen. Op die oplossing was ik niet gekomen!
Bedankt voor de terugmelding en succes verder.:thumb:
 
Volgens mij was de x84 gewoon geinstalleerd maar de downloads waren gebasseerd op x64.
Ik denk dat het iets in zo'n vorm is.
Het is opgelost, Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan