Kan geen advertenties zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

plugintools

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2001
Hallo,

Ik heb sinds kort WinXP opnieuw geinstalleerd met de laatste versie van IE 6. Maar tot mijn verbazing is het niet meer mogelijk advertenties te zien. En niet alleen de GIF'jes, maar ook textads (wel die van Google bijvoorbeeld, maar daar houdt het ook mee op).
Dit is zeer lastig aangezien ik een site aan het maken ben die het van advertenties moet hebben :D
Gezien het feit dat heel veel advertenties geblokt worden (ik krijg een standaard "Pagina niet gevonden" in de ruimte waar een advertentie normaal staat, of helemaal niks bij text advertenties) lijkt het op een banner blokker. Maar naar mijn weten heb ik die niet. Wel de Google Bar maar deze is alleen voor pop-ups. Verder nog 1 van Alexa maar die is ook alleen voor pop-ups.
Ik heb 2 installaties van XP op mijn PC met IE 6 op dezelfde manier ingesteld, ook met Google en Alexa Toolbar, maar op die andere installatie werkt het wel.
Weet iemand raad met dit probleem?

Alvast heel erg bedankt!

Jacco

Misschien staan de betreffende sites geblocked in je HOSTS bestand ?

Geplaatst door buick

Ik zou niet weten wat dat bestand is, en het is ook mijn eigen site die niet goed werkt :(

Ik krijg trouwens te zien op de plek waar normaal een banner staat: "Bewerking afgebroken"

Mogelijk een instelling in je firewall, Norton haalt ook een hoop weg, dus kijk eens naar de instellingen.

Trouwens een popupstopper heb je niet maar die halen wel een zooi weg, en als je die Google-dinges draait zal dus dat ook wel wat add's weghalen.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door gezina
Mogelijk een instelling in je firewall, Norton haalt ook een hoop weg, dus kijk eens naar de instellingen.

Trouwens een popupstopper heb je niet maar die halen wel een zooi weg, en als je die Google-dinges draait zal dus dat ook wel wat add's weghalen.

Dat is dus het grappige: Ik heb nog niks geinstalleerd als firewall of iets dergelijks :D

Geplaatst door buick

Er stond inderdaad een heel vol HOSTS bestand, die heb ik leeggegooid en nu werkt het wel. Hoe kan dat bestand gevuld worden eigenlijk?

programma's als kazaa-lite en bepaalde popup/spyware-blockers zetten vaak IP adressen in dit bestand neer om ze te blokkeren.
Zelf gebruik ik het ook vaak. Als ik bv een hinderlijke reclame popup krijg van een site, dan kijk ik welke URL erbij hoort en zet die in het HOST bestand met een verwijzing naar 127.0.0.1 (localhost)

De eerstvolgende keer dat ik dan Internet Explorer opstart dan wijst die URL naar mijn eigen pc en zal dus niet meer weergegeven worden.

Maar zoals je ziet kan er ook teveel in komen en dan worden ook de goede sites geblokkeerd :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan