kan geen audio cd branden

• Onderwerp starter Onderwerp starter viv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

viv

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2002
hallo,
ik probeer om muziek op een cd te branden maar telkens krijg ik de melding "voer een lege cd-r of cd-rw in" of "plaats een beschrijfbare schijf" of "er bevindt zich geen cd/dvd in de drive".
het zijn nieuwe cd-rw audio die ik heb gekocht (lege dus).
station is E:(2.0)HL-DT.STDVDRRW GWA-4164B
(wat dat betekent weet ik ook niet maar allé)

ik heb geprobeerd met het programma ashampoo en nero (trial versie) maar niets werkt.

wat doe ik verkeerd ????

(heb 2 cd-rom drives)
HL.DT.STDVDRRW GWA-4164B
LITE-ON DVD SOHD-16P95

p.s. ken niet veel van pc's dus als iemand me heel eenvoudig kan uitleggen wat ik juist moet doen (of verkeerd doe.....) zou me dat ontzettend blij maken :-) alvast bedankt voor de hulp !!!

We gaan het omdraaien, zodat de actie bij jou komt te zitten. We nemen Nero als uitgangspunt.

Begin maar voorafaan:

je computer staat aan en je gaat Nero / Nerop Smart Start / Nero Vision Express (???) opstarten, wat klik je aan: stap voor stap voor stap voor stap beschrijven?

hallo,
ik klik op NERO START SMART
dan in de linkerkolom (gegevens branden/audio branden/audio rippen enz.) klik ik op "audio branden"
dan rechts (audio cd/MP3 jukebox schijf enz.) klik ik op "audio cd"
in kadertje : audio.cd branden klik ik op "toevoegen"
zoek liedje in mijn bestanden en klik 'toevoegen'
dan zie ik in kadertje : Track 1-titel-artiest-tracklenght enz
steek een lege cd in de bovenste lader (E:HL.DT.STDVDRRW GWA-4164B)
en klik op "Branden"
komt er klein zandelopertje en dan :
de cd-lade opent automatisch met de melding in kadertje "plaats een beschrijfare schijf"

hoop dat het een beetje duidelijk is....

Je hebt een andere versie dan die ik heb, maar dat maakt niet uit, we gaan het via de main application van Nero doen.

Stop eerst een lege CD in de drive en wacht tot de popup verschijnt, kies voor geen actie / sluiten.

Mocht op het buroblad geen icoontje van Nero staan, surf dan in de verkenner naar de map van Nero en zoek naar het bestand Nero.exe.

Eénmaal gevonden, dubbelklik het. (presentatie 1 verschijnt) Zorg dat je daar een audio CD slecteert. Verschijnt een ander scherm dan heb je géén Nero hoofdapplicatie gestart, zoek opnieuw!

Klik onderin op 'Nieuw" (presentatie 2 verschijnt)

Surf in het rechterscherm naar de map waarin je Mp3'tjes staan en selecteer 1 of met behulp van de Shift toets alle MP3tjes uit de map (rode pijl)

Sleep ze naar het linker deelvenster (blauwe pijl)

Kies na de korte converteeractie die Nero uitvoert voor het brandicoontje. (groene pijl)

Nu zou het branden moeten starten.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    49 KB · Weergaven: 56
  • Presentatie2.jpg
    Presentatie2.jpg
    55,5 KB · Weergaven: 33
  • Presentatie3.jpg
    Presentatie3.jpg
    74,5 KB · Weergaven: 55
Status