Kan geen AVI openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eibert

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2006
Berichten
72
Sinds gisteren krijg ik een foutmelding als de muis in explorer een AVI-bestand aanwijst.
Foutmelding:
Preventie van gegevensuitvoer, De uitzondering onbekende uitzondering in software 0x0eedfade op locatie 0x7c812acb Read is mislukt.
Ik gebruik XP SP3, Media Player 11. Openen en afspelen via MediaPlayer lukt wel.
Systeemherstel naar een week eerder helpt niet.
Scannen met Mcafee geeft geen verontrustende mededelingen.

Wat is hier aan de hand??
 
Als het goed is kan Windows media player de 'codec' voor .avi niet vinden.
Het is al vreemd als je dit heb kunnen openen.

Je kunt er wel een codec voor downloaden, maar dat is allemaal moeilijk gedoe.

Je moet een speciaal programma voor .avi en divx bestanden. bijvoorbeeld Smplayer.
Dit programma werkt daar erg goed voor.

Ook meld hij dat de gegevens niet kloppen.
 
codec???

Het curieuze is dat ik met avi-bestanden geen problemen heb gehad.
Het zich nu voordoende probleem speelt in explorer, en niet in windows media player.
Ook bij het starten via mplay32 doet het probleem zich voor als ik het bestand aanklik bij openen.
Ook in Pinnacle kan ik het AVI-bestand openen.
Moet ik nu weer een nieuw programma installeren, terwijl alles tot gister goed werkte?
Ik heb het gevoel dat er iets anders aan de hand is.
 
Kijk 's ff hier: http://support.microsoft.com/kb/875352/nl DEP staat voor Data Execution Prevention ofwel "preventie van gegevensuitvoer" ga naar mijn computer-eigenschappen-geavanceerd- prestaties-instellingen,bovenste tabblad staat DEP,daar moet 'n programma in de lijst staan dat geblokkeerd wordt door DEP.Maar pas op met wat je doet DEP is er niet voor niets zoals je kunt lezen in de link!
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de info.
McAfee vind geen problemen.
De instelling van DEP staat op opt-in. Het enige wat ik kan bedenken is een programma van Nikon voor de camera. Maar het gaat om originele software van de CD ...
Desondanks zal ik er voor kiezen om maar met dit probleem te blijven leven, en AVI rechtstreeks van de speler te starten. Safety First, Zo veel gebruik ik AVI ook weer niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan