Kan geen back-up maken??

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker72

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2008
Beste,

Ik heb sinds gister de nieuwe Windows 7 geïnstalleerd.
Ik heb toen ook gelijk een automatische back-up ingesteld, echter als Windows 7 deze back-up heeft gemaakt, krijg ik de volgende error: 0x810000037 (zie af1).

afb1:
[smallimg]http://img194.imageshack.us/img194/5638/screenpy.png[/smallimg]
(Klikbaar)

Iemand enig idee waaraan dit kan liggen?

Alvast heel erg bedankt! :D

Laatst bewerkt:
Kees Boekschoten. Heb hetzelfde probleem. Ik heb Vista Home premium geupgraded naar Windows 7 Ultimate.

Hoi Raf en Kees

Win 7 heeft naar mijn ervaring een onhebbelijkheid m.b.t. het maken van een backup.
Win 7 vraagt eigenlijk om de backup te maken op een externe schijf. Zelf heb ik een redelijke schijf aan een draadje hangen en een aparte partitie gereserveerd voor de backup.
Ik heb een 320GB in tweeën gedeeld en één deel voor die backup gereserveerd. Dat werkt prima. De backup heeft niet zoveel ruimte nodig , een gig of 14, maar als je de ruimte hebt geef het dan maar. Heb je een USB stick van een redelijke groote dan lukt dat ook wel.:cool:

Beste catweazel ik heb mijn harddeschijf verdeeld in 2 stukken, waarvan een gedeelte dus wordt gebruikt voor de backup.

Aangezien het een laptop betreft is een externe harddeschijf niet mogelijk, en een usb stick gaat jammer genoeg ook niet lukken.

Alvast bedankt! :thumb:

Waarom zou een externe HD niet kunnen op een laptop? Ik werk met een Acer Aspire 5100 en heb er een externe van 320 Gig . Die is in 2 partities van ongeveer gelijke grootte, en ik gebruik er 1 voor de backup. Een backup kost ongeveer 32 Gig, dus als je b.v. zo'n klein schijfje (zo'n pocket dingetje) van ong 100 gig aanschaft heb je ruim voldoende, en die kun je makkelijk meenemen. Hij hoeft enkel voor de backup niet overal meegesjouwd te worden. Dus je hoeft niets aan mobiliteit in te leveren.

Helaas

Jammer, maar dat had ik al gedaan. Ik heb een externe vaste schijf aan een draadje. Maar toch werkt de backup functie niet

Helpt niet

Sorry Catweazel, dat is de handleiding voor het inregelen van het back-up centrum. Daar heb ik niets aan.

Hoi Keesboekschoten
Ben nog eens aan het zoeken geweest naar die errorcode die op dat plaatje van jou staat. Op de volgende link staat er een vermelding over http://support.microsoft.com/kb/973455
Ook heb ik een vraag. Als je die backup wilt maken, draaid er dan een programma op de achtergrond wat niet hoort tot het normale arsenaal dat Windows gebruikt? Ik vraag dit omdat ikzelf de eerste keren bij het maken van een backup een errorcode kreeg en toen bleek dat ik een programma dat bij mij altijd op de achtergrond draaid de oorzaak was. In mijn geval betreft het hier Boinc. Ik heb dit voordat ik mijn backup ging maken even uitgezet en het spul werkte toen foutloos.
Probeer volgende link ook eens
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa365503(VS.85).aspx
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa363940(VS.85).aspx

Laatst bewerkt:
Beste,

Natuurlijk kan ik een externe hdd aansluiten op mijn laptop, maar doordat mijn laptop nooit op een vast plaats staat en ik niet met een externe hdd kan gaan sjouwen is dit voor mij geen optie.

Verder heb ik op het moment dat de back-up wordt gemaakt inderdaad een aantal programma's draaien, echter is dit ook moeilijk te voorkomen omdat de back-up automatisch wordt gemaakt.

EDIT: Op de achtergrond draait alleen mijn virus scanner (McAfee).

Hoi Raf
Als je de backup maakt op zo'n pocketschijfje kun je deze erafhalen en thuis laten. Je hebt hem normaal toch niet konstant nodig. (Dat is tenminste niet te hopen:)) v.w.b. Het automatisch backuppen, dit kun je uitschakelen via configuratie, backup maken en terugzetten, en dan instellingen. Maar dat wijst zich vanzelf. Dan kun je hem handmatig maken als het jou uitkomt, b.v. eens per week. Het anti virus programma zou geen probleem moetne geven. Alleen als je net als ik een ramvreter op de achtergrond hebt maakt dat een probleempje. Alles wat ik opsla over de backup van Win7 zegt dat de backup op een andere schijf moet staan, niet op degene waar het systeem staat. :(

p.s. Je instelling bij config.scherm zou dan als op het plaatje moeten zijn

Bijlagen

• ScreenShot001.jpg
    ScreenShot001.jpg
    66,8 KB · Weergaven: 122
Laatst bewerkt:
Beste,

Ik was mij er al van bewust dat ik de automatische back-up gemakkelijk kon uitschakelen.
Echter wil ik dit liever niet, omdat het werk op mijn computer erg belangrijk is. Als je de back-ups namelijk handmatig maakt dan kun je dat wel eens vergeten!

Zoals ik al eerder zij kan ik niet met een externe hdd gaan sjouwen.
Verder zou Windows 7 een back-up gewoon moeten kunnen maken op een aparte partitie.
Het probleem is alleen dat dit op het moment niet werkt, en ik jullie hulp roep.

Het werkt nog steeds niet

Helemaal eens met de vorige reactie. Het moet gewoon werken. Wat mij opvalt is dat Catweazl niet ingaat op de melding van Windows 7 om de toepassingslogboeken VSS en SPP te raadplegen om de oorzaak op te sporen. Voor mij gaat dit te ver.

Ik heb ook zitten prutsen met de back-up. Ik wilde de stick schoon maken en dan opnieuw beginnen, Formatteren lukte niet. (Alleen lezen). Toe toch geformateerd op een andere PC en deze "schone" stick in een USB poort gestoken. Ik kreeg toen de vraag of ik deze stick voor de back-up wilde gebruiken. Ja dus. Toen werd er het een en ander op de PC gezet. Ik heb nu al twee keer een nieuwe back-up gezien en de inhoud was up-to-date.

Hoi Raf en Kees

Win 7 heeft naar mijn ervaring een onhebbelijkheid m.b.t. het maken van een backup.
Win 7 vraagt eigenlijk om de backup te maken op een externe schijf. Zelf heb ik een redelijke schijf aan een draadje hangen en een aparte partitie gereserveerd voor de backup.
Ik heb een 320GB in tweeën gedeeld en één deel voor die backup gereserveerd. Dat werkt prima. De backup heeft niet zoveel ruimte nodig , een gig of 14, maar als je de ruimte hebt geef het dan maar. Heb je een USB stick van een redelijke groote dan lukt dat ook wel.:cool:

Ik he precies het zelfde gedaan, 320 gb gedeeld door 2 ik heb zelfs er een lege dvd ingestopt maar tog krijg ik telkens een foutmelding met erin; De back-uptoepassing kan niet worden gestart vanwege een interne fout; uitvoeren vanaf de server is mislukt 0x8008005 weet er mischien iemand hier een oplossing voor. Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Ik heb de nullen over de 2e partitie laten gaan en het werkt nu prefect!
Hartelijk dank voor jullie hulp :thumb:

Gelukt

Uit de help functie van Windows blijkt dat wanneer je upgrade van Wondows Vista naar Windows 7 je de gebruikers eerst aan moet loggen.
1) Druk op Ctrl+Alt+Delete 2) Click de afbeeldingen van de gebruikers aan en voer de passwords in en druk op Enter.
Dat heb ik gedaan en nu werkt het. Bedankt voor de moeite van het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan