kan geen berichten ontvangen van hotmail.com

Status
Niet open voor verdere reacties.

thenan

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2011
Een kennis van mijn heeft een nieuwe windows 8.1-pc aangeschaft waarop een microsoft-account is aangemaakt.
Omdat hij een hotmail emailadres heeft, heb ik een outlook-account aangemaakt met het hetzelfde wachtwoord als voor het microsoft-account.
Ik kan nu wel mails verzenden maar niet ontvangen.
Ik heb als alternatief ook windows live mail geinstalleerd, maar die accepteert het wachtwoord niet.
Wat heb ik over het hoofd gezien?

Je meldt niet hoe het account is opgezet: Exchange server account of POP3 en ook niet welke servers je daarbij hebt ingesteld, niet welke poorten bij die servers staan, niet of er authenticatie wordt gebruikt, niet of er versleuteld wordt verstuurd/ontvangen of niet etc.

Als je het als POP3 account hebt ingesteld:
Zie hieronder welke instellingen voor POP3/SMTP gelden bij Live Mail/Hotmail:
Server voor inkomende e-mail (POP3): pop3.live.com
Poort: 995
Geef aan het een versleutelde verbinding is (test eerst met Automatisch, anders individueel TLS of SSL testen).
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.live.com
Poort: 587
Geef aan het een versleutelde verbinding is (test eerst met Automatisch, anders individueel TLS of SSL testen).
Verificatie/gebruikersnaam + wachtwoord: Hetzelfde invullen als bij de POP3 server (of aangeven dat dezelfde credentials van toepassing zijn als bij inkomende e-mail).

Inlognaam: xxxx@hotmail.com
Wachtwoord: <het hotmail inlog-wachtwoord>

Ik heb verder nog aangegeven dat de mails (ook) onbeperkt op de server moeten blijven staan, dus dat ik via http://mail.live.com ook nog via webmail bij mijn mail kan.

Natuurlijk kun je het ook zo doen dat je je alleen richt op de server-instellingen voor inkomende mail, omdat verzenden blijkbaar al werkt.

Tijs.

Als ik een account van outlook.com wil instellen met de windows8 mail-app, dan hoef ik toch alleen het e-mailadres en wachtwoord in te voeren na het toevoegen van een account?
Ook ging ik ervan uit dat bij gebruik van WLM2012 op tabblad accounts/e-mail ook alleen adres en wachtwoord hoefde worden ingevuld bij gebruik van windows hotmail en er verder geen serverinstellingen gedaan hoefde te worden.
Is deze redenering juist?

Kan best zijn, maar het gaat er mij om wat er uiteindelijk als mailaccountinstellingen binnen het mailpakket uitgekomen is. Dus of het een Exchange server mailaccount geworden is, een pop3/smtp mailaccount, een imap/smtp mailaccount etc. en welke (server- etc.)instellingen die dan (automatisch of niet) gekregen hebben.

Tijs.

Het is mij gelukt om in WLM 2012 een account aan te maken met het Hotmail-emailadres zonder iets aan de serverinstellingen te hoeven doen.
Het alleen invullen van het mailadres en het wachtwoord was voldoende.
Ik had in eerste instantie een verkeerd wachtwoord doorgekregen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan