kan geen berichten verzenden met outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Berichten
804
Hallo!

Mijn ouders heb sindskort een laptop. Ik heb dat ding tot zover prima kunnen instellen. Behalve outlook schijnt nu tegen te werken. Dit is het probleem:

De laptop kan wel mail ontvangen, maar niet verzenden. Bij verzenden krijg ik een error-bericht, dat er geen contact gemaakt kan worden met de SMTP server, met daarbij als errornummer: 0x800CCC67. Alle instellingen voor onze account heb ik overgenomen van mijn eigen pc, die wel gewoon mail kan verzenden, ik heb zelfs tot 2 a 3 keer toe opnieuw het account ingevoerd ( natuurlijk de oude verwijdert ), maar het probleem gaat niet weg..

overigens, het internetten en downloaden gaat wel gewoon zoals het gaat.

Het gaat hier om een dell laptop met windows xp met SP2, volledig up to date, virusvrij en spywarevrij.

wie kan mij en mijn ouders hierbij helpen, alvast bedankt! :D
 
Dit roept M$ er over:

Oorzaak
Deze foutberichten worden weergegeven als Microsoft Outlook of Microsoft Outlook Express geen verbinding met uw e-mailserver kan maken. In veel gevallen hebben deze foutberichten een van de volgende oorzaken:
• U bent niet met internet of een netwerk verbonden.
• Onjuiste accountinstellingen
• Uw gebruikersprofiel in Outlook is beschadigd
• De POP3-server bevat een beschadigd e-mailitem
• Onjuiste configuratie van uw AV-software
• Outlook Express is van de computer verwijderd of de installatie van het programma is beschadigd
• Onjuiste configuratie van persoonlijke firewallsoftware
 
welke provider ?
 
@ Wim:

- laptop is met netwerk verbonden ( draadloos) , wat ik al zei, surfen over het net en dergelijke gaat prima.
- account instellingen zijn juist, op 2 andere pc's hier werkt het wel, met dezelfde instellingen.
- Gebruikersprofiel is zover ik weet niet beschadigd.
- qua pop3 server heb ik geen idee, met andere pc kan ik met dezelfde account wel mailen..
- Antivirus werkt correct, op beide pc's gebruiken we dezelfde ( Avast )
- Laptop is redelijk nieuw, beschadiging lijkt mij uitgesloten..
- firewall lijkt normaal te werken, en zelfs als ik de firewall uitschakel, krijg ik dezelfde error.

@ Puppie:

Planet internet
 
in je mail account staat bij smtp wel dit:

Bij 'Server voor uitgaande e-mail (SMTP)' dient mail.planet.nl te staan
 
klopt, dat staat er. alle instelllingen kloppen verder, heb onze planet gegevens erbij gehaald voor de zekerheid, maar alles klopt :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan