Kan geen bestanden delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucianodiluca88

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2007
Hallo,

Ik wil graag bestanden delen via mijn router.
Ik heb 2 computers, allebei een netwerkkabel naar mijn router, ik heb ook allebei een internetverbinding.

Nu is mijn probleem dat ik met de ene computer geen contact kan maken met de andere.
Klik ik in mijn netwerklocaties op de computer (Home) dan moet ik een username en wachtwoord invoeren... dit lukt me dus niet. admin-admin is het niet administrator-administrator ook niet
admin - zonder wachtwoord ook niet
administrator - zonder wachtwoord ook niet
hans (gebruiker) - zonder wachtwoord ook niet
hans - (geen idee wat het w8woord zou moeten zijn.

Heeft er iemand een idee wat ik zou moeten doen?

Alvast bedankt

Groeten Luuk!

nee hier heb ik helaas niks aan.
Ik weet hoe ik bestanden moet delen en hoe alles in zijn werk gaat.

Het probleem is dat ik niet kan inloggen op die computer....

p.s Als ik de computer opstart hoef ik me ook niet in te loggen.

Leesvoer over de gebruikersrechten, die op iedereen zetten voor de hele schijf als het om 2 computers gaat.

Overigens dien je wel de netwerkwizard te draaien en je hebt misschien verbindingen van buitenaf toestaan aanstaan, dan wil dit ook wel eens gebeuren.

Ik leg het nog een keer uit, misschien wat duidelijker nu.

Ik heb 2 desktops
en 1 laptop

op alle drie de computers deel ik bestanden.

van comp 1 moeten er bestanden naar comp 2
helaas gaat dit niet...als ik met comp 2 verbinding wil maken met comp 1 moet ik een (voor mij onbekend) username en wachtwoord invoeren.

probeer ik met comp 2 bestanden van mijn laptop te halen lukt dit wel. Dit is allemaal zonder wachwoord en username.

het ligt dus aan comp 1, ik zou niet weten wat.

- zelfde werkgroep
- ik zie comp 1 staan bij 'mijn netwerklocaties - zoeken naar computers in werkgroep'
- ik hoef bij geen enkele computer (als ik hem opstart) een wachtwoord in te voeren.
- alle rechten zijn toegewezen.

waar ligt het aan? ik heb vaker bestanden gedeeld op precies dezelfde manier maar dit heb ik nog niet megemaakt.

alvast hartelijk bedankt voor de reacties :)

Het basisprincipe is, als jij vanaf computer 1 naar computer 2 gaat (je kijkt in een map neem ik aan) dan word er gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord (tenzij die op iedere pc gelijk is). Dus als je connectie maakt met pc 2 moet je ook de gebruikersnaam en het wachtwoord wat je normaal invult op deze pc gebruiken.

Gebruik je normaal geen wachtwoord, dan word het toch even tijd om deze erop te zetten, voor netwerkfunctionaliteit is het praktisch altijd nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan