Kan geen bestanden meer openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

megabit

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 aug 2002
Ik heb het MS blaster en Swen virus op mijn computer met windows 2000 gehad. Toen ik de virussen verwijderd had kon ik geen bestanden meer opstarten. Hij geeft de foutmelding dat hij het bestand niet kan vinden. Ook in windows verkenner kan ik niets openen.

Nadat je het virus verwijderd hebt moet je ook de beveiligingspatch installeren (Windows - update) en je virusscanner up to date maken. Dan zou alles weer normaal moeten werken. Als je de beveiligingspatch niet installeert, kun je het virus gelijk weer krijgen.

Dit is de beveiligingspatch voor win 2000 (Nederlandse versie) http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=f4f66d56-e7ce-44c3-8b94-817ea8485dd1 Dit moet je volgens mij in veilige modus starten.

Controleer ook even op spyware met spybot en adaware als dat lukt.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tanja1968
Nadat je het virus verwijderd hebt moet je ook de beveiligingspatch installeren (Windows - update) en je virusscanner up to date maken. Dan zou alles weer normaal moeten werken. Als je de beveiligingspatch niet installeert, kun je het virus gelijk weer krijgen.

Dit is de beveiligingspatch voor win 2000 (Nederlandse versie) http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=f4f66d56-e7ce-44c3-8b94-817ea8485dd1 Dit moet je volgens mij in veilige modus starten.

Controleer ook even op spyware met spybot en adaware als dat lukt.

dat weet ik ja, maar ik kan geen .exe bestanden openen! Ik denk dat Windows 2000 eroverheen zetten de beste oplossing is en als dat niet lukt de schijf formatteren.

Ik heb het probleem dat ik geen exe bestanden meer kan openen Tanja1968 zei toen dat ik de exe fixer eens moest proberen. Dit heb ik gedaan maar ik kreeg de volgende foutmelding:
Programma niet gevonden. Kan yyuqyilk.exe niet vinden. Dit programma is nodig om een bestand met de registervermeldingenextensie te kunnen openen.

Ik heb trouwens nog nooit van het bestand yyugyilk.exe gehoord.

Daarna heb ik in google maar eens wat gezocht. Ik heb daar instructies gevonden die het probleem zouden kunnen oplossen. Je moet dan regedit.exe hernoemen naar regedit.com. Dit heb ik gedaan maar ik krijg weer de foutmelding:

Programma niet gevonden. Kan yyuqyilk.exe niet vinden. Dit programma is nodig om een bestand met de msdosxtensie te kunnen openen.

Kan iemand mij nog helpen? Of moet ik proberen Windows eroverheen te zetten?

Ik ben bang dat ik je ook niet meer verder kan helpen. Als je er handig in bent is een schone installatie natuurlijk altijd een uitkomst om van alle foutmeldingen af te komen.

Die rare bestandsnaam ken ik ook niet. Google helpt daar ook niet verder mee.

Misschien dat iemand anders nog reageert, maar anders zou ik toch kiezen voor een schone installatie.

Succes:)

verplaatst van Internet Homepages >> Virus / Geinfecteerd.

Geplaatst door Tanja1968
Heb ik toch nog iemand blij kunnen maken:D :thumb:

Ditis ook het goede van deze site, vroeg of laat kan je iemand helpen. Of zelf geholpen worden.

In ieder geval is mijn dank groot:thumb:

@Jozo, voor wie plaats je dit bericht?

Jongenwi heeft zijn eigen probleem opgelost, en heb je de datum van de vraag van de topicstarter gezien?:D

Ik denk dat dat ook opgelost is;)

Geplaatst door Tanja1968
heb je de datum van de vraag van de topicstarter gezien?:D

@Tanja1968

Heb je de het tijdstip van mijn antwoord gezien? :D

Geplaatst door Jozo

@Tanja1968

Heb je de het tijdstip van mijn antwoord gezien? :D

Ja als je het zelfde geluk heb als ik, was je ook vroeg eruit. Om mee te doen aan het arbeidsvreugdeproces.

Zo zie je maar weer, er zijn er meer wakker dan die vogeltjes die fluiten;)

Voor degene die het wil weten, ja het probleem is al mwa ruim een half jaar opgelost:D. Gewoon geformatteerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan