• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan geen besturingselementen toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wieltje

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Goedenavond,

Ik heb een excel-file waar ik laatst wat macro's in heb gezet. In de tussentijd heb ik wat meer gegevens ingevoerd en een sorteer-macro geschreven.

Nu loop ik echter tegen een probleem aan:
- de knop die ik vorige week geplaast had (op een worksheet waar ik in de tussentijd niet aan geweest ben) is nergens meer terug te vinden
- ik kan geen besturingselementen invoegen omdat de knop invoegen 'grayed out' is (zie afbeelding hieronder)

excelprobleem.png

Wie o wie weet hoe dit komt? Ik begin onderhand gefrustreerd te raken...

Ter info:
- het is een xlsm file dus geschikt voor macro's
- ontwerpmodus aan/uit maakt geen verschil
- er draait geen andere macro op dit moment

Nope. Hij is in de tussentijd wel beveiligd geweest maar die beveiliging is reeds opgeheven.

Zoek eens naar het bestand excel.xlb (of <gebruiker>.xlb) en verplaats (of
verwijder) dit bestand en herstart Excel dan nog eens.

Chiara

Windows vindt uberhaupt geen .xlb bestanden op m'n pc. Kan het zijn dat het bestand een andere extensie heeft bij gebruik van windows 7 / office 2010?

Niet de meest mooie oplossing maar aangezien het in andere bestanden wel werkte heb ik maar gewoon een nieuw bestand aangemaakt en alle bladen en modules daarnaartoe gekopieerd. Daarmee werkt het weer.

Toch bedankt voor je hulp.

Zal er toch ergens in je bestand iets staan wat het blokkeert.

Jammer dat er geen uitkomst is.

Chiara

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan