Kan geen bijlage openen in mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blixie

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2007
Berichten
31
Sinds een paar dagen ben ik overgeschakeld van outlook van windows mail ivm aanschaf van een nwe laptop.
Mijn mail krijg ik wel binnen, en in de lijst zie ik het bekende tekentje van de paperclip dat er een bijlage bij zit.
Maar als ik de mail open is de bijlage nergens meer te vinden. k heb bij 'beveiligingsopties' het vinkje al weggehaald dat bijlage zou blokkeren. Maar ook dat lost het probleem niet op.
Wat moet ik doen om bijlagen te kunnen openen?
 
Rechtsklikken op de bijlage, en opslaan op een locatie naar keuze.
Dan is de bijlage hoogstwaarschijnlijk wel te openen, mits je het juiste progamma ervoor op je computer het staan.
Bv. ppviewer o.i.d.
Welke bestandsextensie staat er achter de naam van het bestand?
 
Als ik de bijlage kon vinden zou ik dat kunnen proberen, maar de bijlage is niet te vinden.
Waar in het mailtje zou het moeten staan dan?

Bij outlook staat het altijd boven, ik dacht links in een regel boven de mail, maar hier staat niets:evil:
 
Ook bij de nieuwe windows live mail staan de bijlagen bovenin.
Als je de mail voor je hebt, zou je in ieder geval via het menu Bestand; Bijlagen opslaan de bijlagen moeten zien.
Anders toch maar even kijken of er echt een bijlage bij zit (bijvoorbeeld een plaatje in een mail kan ook als bijlage worden gezien, terwijl deze niet als bijlage (maar als plaatje) wordt weergegeven)
 
Ook bij de nieuwe windows live mail staan de bijlagen bovenin.
Als je de mail voor je hebt, zou je in ieder geval via het menu Bestand; Bijlagen opslaan de bijlagen moeten zien.
Anders toch maar even kijken of er echt een bijlage bij zit (bijvoorbeeld een plaatje in een mail kan ook als bijlage worden gezien, terwijl deze niet als bijlage (maar als plaatje) wordt weergegeven)

Ik kan idd bijlagen openen en dan kan ik een bijlage oplsaan als *.eme bestand, maar dat is een ander formaat dan oorspronkelijk. Ik denk dat de mail zelf dan wordt opgeslagen.
Op mijn XP PC en zelfs in de Vista zie ik gewoon de bijlage als normaal in hetzelfde format als ik daar de mail open. De bijlage is er dus wel!
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg net een mail binnen met een pdf bestand als bijlage, deze staat er duidelijk én ik kan hem nog openen ook :d.
Ik snap er niets van, maar zou het kunnen liggen aan de soort bijlage????
 
Waarschijnlijk bedoel je in je vorige bericht dat je kunt opslaan als *.eml bestand (niet *.eme)?
Dat is inderdaad een standaard e-mail indeling.
In dat geval doe je waarschijnlijk Bestand; Opslaan als, i.p.v. Bestand; Bijlagen opslaan.

Dat je dus wel e-mail met (in dit geval) een pdf bijlage kunt openen, geeft inderdaad al aan dat het wel goed werkt en is de vraag of misschien de e-mail toch anders is dan de XP-versie. Of zoals je al aangeeft, dat het wellicht een bestand is wat wordt geblokkeerd door Live Mail.

Welke extensie heeft de bijlage die je niet ziet (wat is de bestandsnaam)? Als het een *.exe, *.bat is, zal deze zeker geblokkeerd worden...
 
het bestandje betreft een V-card uit outlook, een *.vcf bestand
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan