Kan geen bijlage's naar Gmail sturen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Hoi,

Ik heb een tweetal actieve Gmail accounts. Één ervan gebruik ik alleen online en niet als pop3. Ik kan naar dat account wel mailen maar als ik er een bijlage bij doe ( een proggie of zo) dan krijg ik hem terug?? Dat is balen want ik wil die 1000MB graag als een soort van backup gebruiken.
Hier snap ik dus geen bal van.....
Iemand advies?

Raymond

De meeste mailservers hanteren een maximale grote per e-mail bericht.
Waarschijnlijk stop je er te grote bijlage bij. probeer het eerst is met een kleine bijlage van een paar honderd Kb om te zien of dat wel werkt.

Waarschijnlijk kan je dit ook uit de Engelse tekst opmaken van het mailtje dat je terug krijgt, dat het te groot is.

Ik krijg dit terug;

This is the Postfix program at host smtp5.wanadoo.nl.

I'm sorry to have to inform you that the message returned
below could not be delivered to one or more destinations.

For further assistance, please send mail to <postmaster>

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the message returned below.

The Postfix program

<........@gmail.com>: host gsmtp171.google.com[64.233.171.27] said: 552 5.7.0
Illegal Attachment (in reply to end of DATA command)

Men geeft aan dat er een Illegal Attachment is?? Is gewoon een rar bestand??

heef het misschien hier mee te maken:

As a security measure to prevent the spread of potential viruses, Gmail doesn't allow you to send or receive executable files (such as files ending in .exe) that could contain damaging executable code.

Gmail won't accept these types of files even if they are sent in a zipped (.zip, .tar, .tgz, .taz, .z, .gz) format. If this type of message is sent to your Gmail account, it will be bounced back to the sender automatically.

Dirk

Geplaatst door grote beer
heef het misschien hier mee te maken:

As a security measure to prevent the spread of potential viruses, Gmail doesn't allow you to send or receive executable files (such as files ending in .exe) that could contain damaging executable code.

Gmail won't accept these types of files even if they are sent in a zipped (.zip, .tar, .tgz, .taz, .z, .gz) format. If this type of message is sent to your Gmail account, it will be bounced back to the sender automatically.

Dirk

Dat lijkt me inderdaad de reden :)

Maar enig idee hoe dit wel kan dan?
Ik moet toch iets kunnen sturen.....

maak er eens een andere extencie van bijv.bestandsnaam.mpg of iets dergelijks.
grote kans dat het wel lukt

Gewoon rechtsklikken naam wijzigen en er .mpg achter zetten

ga op het bestand staan, klik reschtermuis knop, naam veranderen en maak er bijv. mpg van.

de extencie moet wel weergegeven worden.
als dit niet zo is moet je dat even instellen.

dus als je het bestan nu bekijkt dan moet je zien:naam bestand.mp3 bijvoorbeeld

Ga met windows verkenner of via deze computer, naar het mapje waarin het bestand staat.

Je ziet nu de bestanden, belangrijk is om te bepalen of je wel of geen extensies ziet. Als je deze nog niet ziet, dan moet je dit eerst aanzetten.

Dit gaat via datzelfde venster, in het menu naar "Extra" , dan "Mapopties", dan het tabblad "weergave".
Daar zie je een aantal regels die aan of uitgevinkt zijn.
Daar staat ook tussen "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen". Als die aangevinkt is, moet je die uitvinken.

Nu kan je de extensie in de naam wijzigen met:

Klik in dat mapje op het bestand zelf met de rechter muisknop, kies "naam wijzigen".

En je kan ook beter met Gmail naar Gmail zenden, met Gmail kan je 10MB zenden, gaat met Wanadoo niet lukken vrees ik.

Jaaaaaaaaaaa, zo lukt het wel.
Moet alleen als ik het exe bestand weer wil gebruiken de extensie weer terug veranderen maar dat geeft niet natuurlijk.
Thanks allemaal:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan