kan geen connectie opbouwen met java/mysql

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene de Bruyn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2010
Ik gebruik normaal MS-Access en dat gaat zo makkelijk

function GEGEVENSBANK(a)
{
this.db = new ActiveXObject("ADODB.Connection");
this.open = function (){this.db.Open('Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=C:\GEGEVENSBANK\Data.mdb;Persist Security Info=False');};
};

vervolgens voer ik de boven genoemde functie uit:

function fDOEN()
{
MDB=new GEGEVENSBANK();
try{
MDB.open();
if (MDB.db.State==1)
{
alert('ok');
};
} catch(ArithmeticException){alert('fout');};
};

Tot nu toe gaat het goed, maar nu wil ik naar een Linux based host als SERVAGE.DE en die gebruiken MySQL. En nu gebruik ik de fuctie die hier beneden genoemd is. MySQL schrijt ook zijn data naar C:\GEGEVENSBANK

function GEGEVENSBANK(a)
{
this.db = new ActiveXObject("ADODB.Connection");
this.open = function (){this.db.Open(Provider=MySQLProv;Data Source=C:\GEGEVENSBANK;User Id=root;Password=');};
};

ik voer de functie fDOEN() weer uit en krijg 'fout' terug uit de try-catch

hoe dit op te lossen?

C:\Program Files\MySQL\MySQL Server 5.0
C:\Program Files\MySQL-Front

de boven genoemde programmas gebruik ik

Je kunt niet rechtstreeks naar mysql bestanden linken. Wat je moet doen is de mysql connector downloaden (http://dev.mysql.com/downloads/connector/odbc/) en vervolgens een nieuwe dsn maken (configuratie/systeembeheer/odbc).

Binnen access kun je vervolgens tabellen linken, maar kijk uit met het wijzigen van dingen op locatie want access kan wel eens in de stress schieten als er op de host dingen zijn gewijzigd terwijl access dat nog niet door heeft.

Je kunt niet rechtstreeks naar mysql bestanden linken. Wat je moet doen is de mysql connector downloaden (http://dev.mysql.com/downloads/connector/odbc/) en vervolgens een nieuwe dsn maken (configuratie/systeembeheer/odbc).

Binnen access kun je vervolgens tabellen linken, maar kijk uit met het wijzigen van dingen op locatie want access kan wel eens in de stress schieten als er op de host dingen zijn gewijzigd terwijl access dat nog niet door heeft.

Het werkt. Bedankt

Maar nu ik naar de host van servage online zet werkt het niet meer.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan