kan geen cydia tweaks installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

eenpersoon

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2011
hallo allemaal,
als ik op mijn ipod touch (4g, 5.1.1, gejailbreakd) een cydia tweak wil installeren gaat hij eerst dreamboard downloaden terwijl dit al geïnstalleerd is, daarna krijg ik deze error:
sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)
en deze error:
trying to overwrite
'/aplications/dreamboard.app/info.plist', which is also in package com.xsellize.dreamboard
daarna komt er onder de optie te staan ga terug naar cydia of herstart springboard
ik heb al geprobeerd om de xsellize repo te verwijderen maar dit heeft ook niet geholpen

het probleem is dat ik in ifile niet verder kom dan /applications/ de map dreamboard.app bestaat niet

kan je even vertellen welke repo's je hebt en wat je allemaal hebt geïnstalleerd wat met dreamboard temaken heeft en via welke repo je dat hebt gedaan? (kan je gewoon zien bij packages)

trouwens, de tweak die je probeert te installeren, heeft die wel iets met dreamboard temaken of niet?

dreamboard heb ik gedownload met de xsellize repo (cydia.xsellize.com)
de tweak die ik probeer te installeren heeft niks met dreamboard te maken maar het is bij alles wat ik probeer te installeren
de tweak is ook niet van de xsellize repo

Dus als ik het goed begrijp wil je een tweak installeren die niks temaken heeft met xsellize, en deze geeft ook een error als je xsellize repo helemaal hebt verwijderd?
(ik zou trouwens sowieso xsellize vervangen door insanelyi, maar dat is mijn mening)

nou als ik iets installeer gaat hij ook automatisch ook dreamboard installeren terwijl dit al geinstalleerd is en dan geeft hij de errors
hij werkt ook niet als ik de xsellize repo heb verwijderd
ik zal insanelyi eens proberen, kende hem nog niet

Wat je kan proberen is dreamboard updaten als je dat nog niet gedaan hebt, of even opnieuw installeren. Als dat ook niet werkt zou ik als ik jou was xsellize helemaal verwijderen en dreamboard ook, en dan kijken of dreamboard ook op insanelyi staat (vast wel) en via daar nog eens proberen.

er is geen update voor dreamboard beschikbaar dus dat kan het niet zijn, opnieuw installeren gaat ook niet werken aangezien hij niks kan installeren, verwijderen etc.

haha het word steeds leuker:p maak eens via iFile die .plist '/aplications/dreamboard.app/info.plist' aan, of anders een .plist kopieren plakken naar die plaats. (eerst kopieren, dan inhoud van de plist wissen, dan hernoemen). Probeer daarna nog een keer dreamboard te installeren/deïnstalleren.

heb de map dreamboard.app en het bestand info.plist aangemaakt maar hij doet nog steeds hetzelfde
EDIT: toen ik de tweak installeerde kreeg ik nog wel de error alleen nadat ik op herstart springboard drukte en hij herstart was was de tweak wel geinstalleerd

Laatst bewerkt:
dan zou ik echt niet weten hoe je het moet oplossen, maar je kan nu in ieder geval weer rommel installeren:p

haha dat klopt, heb hem dit keer wel via de insanelyi repo geïnstalleerd misschien heeft het daardoor geholpen

Net probeerde ik weer iets uit cydia te installeren en hij probeerde niet meer om dreamboard te installeren en gaf geen errors meer, probleem is nu volledig opgelost

Das mooi om te horen. Je weet zeker niet meer wat je precies gedaan hebt? (dat is namelijk vaak zo;))

nou ik weet dat toen ik die tweak installeerde er heel veel van die regeltjes kwamen te staan van dingen die hij aan het installeren was en dat was niet alleen van de tweak die ik installeerde maar bijna alle tweaks die ik heb en daarna gaf hij geen deed ik een reboot en werkte het allemaal weer daarna nog iets geinstalleerd en dat werkte gewoon als normaal
misschien komt het doordat ik alles wat ik vandaag heb gedownload niet via de xsellize repo heb gedownload

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan