Kan geen db meer openen zonder ww, maar ik weet niet welk ww

Status
Niet open voor verdere reacties.

kirsten1975

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 okt 2007
Hallo,

Ik heb in de loop der jaren al meerdere db in Access gemaakt. Maar eigenlijk altijd voor 1 persoon. Nu iets gemaakt dat door meerdere gebruikers (soms tegelijk) gebruikt gaat worden. Dus leek het mij handig gebruikers toe te voegen. Uiteraard ben ik met een kopie gaan knutselen. Leek mij veilig.

Ergens heb ik iets fout gedaan. Nu kan ik geen db meer openen zonder dat er om een wachtwoord voor de Beheerder wordt gevraagd. Ik heb zelfs gaandeweg alle pincodes en wachtwoorden opgeschreven, maar niets doet het.

Jullie begrijpen: ik ben op zoek naar iemand die mij weer op weg kan helpen en alle hulp is welkom!

Kirsten

System.mdw

Zit in je system.mdw, probeer aan te melden op de originele system.mdw, of probeer ergens anders een originele system.mdw vandaan te halen. Waarschijnlijk kun je met een originele system.mdw weer gewoon werken. Welke versie van access gebruik je?

Ik zit in 2003 te werken. En ik heb me al rot gezocht naar system.mdw, maar die is niet te vinden. Ik zal nu even op internet hiernaar zoeken.

In ieder geval bedankt voor je reactie. Ik zal later nog even laten weten hoe het gaat.

Beste Kirsten,

Door gebruikers toe te voegen aan de database die je ontwikkelt hebt, heb je zeer waarschijnlijk een werkgroep aangemaakt met diverse machtingen. Deze werkgroep heb je onder een bepaalde naam opgeslagen met als extensie .mdw. Dit overschrijft de standaard system.mdw, waardoor je bij iedere andere database die je wilt starten, gevraagd wordt naar een wachtwoord. Als je de werkgroepnaam.mdw weer overschrijft met system.mdw heb je weer problemen om in de nieuwe database te komen.

De beste oplossing voor jou is de volgende:
plaats de nieuwe database in een aparte map en plaats tevens in deze map het bijbehorende werkgroepbestand.
plaats op je buroblad (of anders ook in dezelfde directory als waar de database staat) een snelkoppeling die als volgt is opgebouwd:
"C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\MSACCESS.EXE" "schijfletter:\mapnaam\naamdatabe.mdb" /wrkgrp "schijfletter:\mapnaam\naamwerkgroep.mdw"

Dit bestaat dus uit:

1. Het volledige pad en de bestandnaam naar Access.

2. Het volledige pad en de bestandnaam naar de database.

3. Optioneel, een werkgroep met optie /wrkgrp en daar achter het volledige pad en de bestandnaam naar de werkgroep.

Op deze manier maak je standaard gebruik van system.mdw en specifiek voor deze database maak je gebruik van de juiste werkgroep die bij de database hoort.

Allereerst natuurlijk system.mdw opsnorren en weer op de juiste plaats zetten (volgens mij in de map waar ook msaccess.exe staat). Dit zou moeten werken.

Groet,

Bert

Laatst bewerkt:
Access 2003

Vraag aan Bert: werkt dit in access 2003 ook zo?

Beste sesam,

Ik weet niet helemaal wat je bedoelt, maar als je de door mij beschreven methode bedoelt: ja, dit werkt zeker in 2003, omdat ik dit op het werk bij mij gebruik (Office11=2003).

Groet,

Bert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan