Kan geen documenten openen in win10

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinvb

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Goedemorgen allen,

Sinds de upgrade van win7 naar win10, kan ik via word geen documenten meer openen. Wat is hier de beste oplossing voor om in win10 weer documenten te kunnen openen en lezen????

Hoor graag een antwoord hiervoor.

Groet,
Reindert

Welke versie van Office gebruik je? Wat gebeurt er als je met Word een Word document probeert te openen?

Ik maak nog gebruik van office 2003 want daarop stond nog outlook. Verder heb ik WIN10 home.

Als ik bijvoorbeeld via mijn overheid een bericht in word wil openen, krijg ik een soort crypt achtige tekst te lezen. Lijkt wel Chinees of Russisch. Bij het aanklikken van het bericht krijg ik een keuze menu met welke app ik het bericht wilt gaan openen.

Ik heb wel gelezen dat office365 een uitkomst kan bieden????

Die documenten zullen van Office 2007 of hoger zijn en dus niet zomaar met Office 2003 te openen. Installeer hiervoor het compatibiliteitspakket:
https://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=3

Overigens zit Outlook bij alle Office installaties tenzij je kiest voor een editie zonder Outlook.

Heb het pakket zoals aangegeven gedownload en geinstalleerd, maar krijg nog steeds niet via Word de documenten geopend.

Kan je een link geven naar een document dat je met Word probeert te openen?

Het zijn documenten van boekhoudkundige (financiele) aard. Dus kan daar geen link van neerzetten.

Heb ook de computer herstart maar kan het nog steeds niet openen met het gedownloade pakket.

Daar kan vast even een test document worden geplaatst die ervoor gebruikt kan worden. Zonder dat kan ik er verder ook weinig over zeggen als dat compatibiliteitspakket geen oplossing biedt.

2016-01-06.jpg (hoop dat het zichtbaar wordt?)

Is een screenschot, misschien kun je hier iets mee?

En het rare is, dat opgeslagen documenten met mijn 2003 Word gewoon geopend en gelezen kunnen worden. Alleen via websides heb ik dit probleem met openen van documenten.

Ik begrijp wat er gebeurt en wat je laat zien is precies wat ik dacht. Als het lokaal openen van die document wel goed werkt dan doet dat compatibiliteitspakket dus wel z'n werk als je inderdaad met Office 2003 werkt. Vandaar dat ik het graag even op Internet zou zien.

Heb je wel in de browser ingesteld dat Office Word moet worden gebruikt voor het openen van Word documenten?

Internet Explorer? Edge? Firefox? Chrome? Opera?

Ok. Probeer het dan eens in Internet Explorer. Edge vind ik een rampending.

Heb net internet explorer ingesteld. Maar hoe kom ik in deze explorer om alles in te kunnen stellen??

Explorer en Internet Explorer zijn twee totaal verschillende programma's. Je wilt Internet Explorer gebruiken.
Klik op Start, tik in: internet explorer
Deze verschijnt dan aan de linkerkant.
Klik er met rechts op en kies dan voor Vastmaken aan taakbalk.
Of vastmaken aan start. Of beide zo je wilt.

Laatst bewerkt:
Nou, deze internet explorer zit vast aan de balk, en doet het beter als deze Edge! Kan nu ook gelijk met deze internet explorer alle documenten via een website lezen. Toch maar weer goed mij bij helpmij te melden.

Bedankt voor de hulp, en antwoorden :thumb::thumb:

Groet,
Reindert

Graag gedaan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan