Kan geen double layer branden

• Onderwerp starter Onderwerp starter FTMC
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

FTMC

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Besten,

Ik heb een klein probleem met mijn DVD-writer, ik kan namelijk geen double-layer DVD's branden, terwijl het volgens de specificaties wel zou moeten kunnen. Ik heb geprobeerd om te branden met Nero 7 en dit werkt niet, daarvoor had ik het ook al met de 6 geprobeerd...

In de bijlage vindt je het errorlog, misschien kan er iemand daaruit wijzer raken...

Dank,

Ik

Bijlagen

Hier gaat het fout:

12:43:37 #23 SPTI -1106 File SCSIPassThrough.cpp, Line 291
E: CdRom0: SCSIStatus(x02) WinError(0) NeroError(-1106)
Sense Key: 0x03 (KEY_MEDIUM_ERROR)
Sense Code: 0x73
Sense Qual: 0x03
CDB Data: 0xBF 00 00 00 00 00 00 20 00 0C 00 00
Sense Area: 0x70 00 03 00 00 00 00 0A 00 00 19 25 73 03
Buffer x034de800: Len xc
0x00 0A 00 00 00 00 00 00 00 1F AB D0

KEY_MEDIUM_ERROR oftewel: de media (de dvd dus) geeft problemen. Je brander weet niet (meer) wat hij moet doen om te kunnen branden. Is dit de eerste keer dat je dit merk/type schijfjes gebruikt?
Kennelijk worden ze niet ondersteund door de brander. Probeer even de nieuwste firmware voor je brander te vinden, grote kans dat het dan opgelost is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het enigste wat mis kan gaan, is dat je brander niet meer brand. Mjah, dat deed hij toch al niet.:p

Ok... Jouw fout is het volgende:

Voordat een brander gaat beginnen gaat hij eerst de laser uitproberen of er genoeg stroom doorheen komt. Als dat niet het geval is dan kan hij niet branden en zal dus stoppen.
Het branden van een enkele DVD kost minder energie als het branden van een DL DVD. Waarschijnlijk is je brander vuil van binnen. Dit betekent dat je het beste kunt schoonmaken.

Een power calibration fail kan dus het gevolg zijn van 2 mogelijkheden.
- of het media is slecht (de laser kan zich niet calibreren)
- of de laseroptic is versleten en kan geen goed signaal meer ontvangen. ----) in dit geval moet men de drive herstellen of vervangen....

LET OP::mad: Ik lees hier alleen maar meldingen over een FIRMWARE upgrade. Als je niet weet hoe dit moet of je hebt je brander nog langer nodig dan DOE HET NIET. Als het niet stuk is dan ook niet upgraden. Upgrades zijn meestal alleen van belang als je sneller dan 8X wil branden....:mad:

Veel success......

Ok...

LET OP::mad: Ik lees hier alleen maar meldingen over een FIRMWARE upgrade. Als je niet weet hoe dit moet of je hebt je brander nog langer nodig dan DOE HET NIET. Als het niet stuk is dan ook niet upgraden. Upgrades zijn meestal alleen van belang als je sneller dan 8X wil branden....:mad:

Veel success......

En voor de compabiliteit met nieuwere DVD's/CD's.

Ok... Jouw fout is het volgende:
Een power calibration fail kan dus het gevolg zijn van 2 mogelijkheden.
- of het media is slecht (de laser kan zich niet calibreren)
- of de laseroptic is versleten en kan geen goed signaal meer ontvangen. ----) in dit geval moet men de drive herstellen of vervangen....

De laptop is voorlopig nog in garantie, maar voor ik deze hiervoor opstuur wil ik toch nog weten wat ik er nog aan kan doen...

Volgens jou kan ik dus proberen van met zo een schoonmaak-cd/dvd de lens proper te maken of met andere media als ik dit goed begrijp...

Wat bedoel je met media slecht? 1 kapotte DL of gewoon dat hij dat merk niet aankan? kapotte schijf kan alvast niet, ik heb er 25 liggen en met alvast 3 ervan werkte het niet...

alvast bedankt voor de reactie...

Ik heb zelf ook een aantal verschillende merken DL DVD's geprobeert en laat ik zeggen dat de duurdere absoluut niet de beste zijn.

Ik heb twee branders.... een NEC (superbrander) die het ALTIJD doet (kost 45 euri) en een DL brander van mijn laptop. (Dell Latitide D620). Merk hiervan weet ik niet. Met de Dell kan ik nauwelijks DL's branden. Elke DL eindigt met een foutmelding. De NEC daarentegen werkt prima.

Jouw fout in de log die je meegestuurd hebt is eentje van een ander kaliber...
Je zou als eerste kunnen proberen om een ander merk DL te proberen. Dit is het makkelijkst. Als deze het doet dan heb je geen problemen meer, alleen maar dat je een miskoop hebt gedaan. Doet die het ook niet dan kun je de lens schoonmaken met een schoonmaak kit. Proberen kan geen kwaad. Is dit ook niet de remedie, dan heb je toch te maken met een brander met een slecht calibratie mechanisme. Helaas zul je dan je brander moeten vervangen.

Kijk eens bij www.opus.nl voor een lijst met goede DL (en eventueel nieuwe brander).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan