Kan geen draadloos netwerk meer vinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martinden

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2008
Berichten
9
Hallo giganten,

Ik heb een laptop Acer aspire 1640z. Heb hier al een twee jaar probleemloos draadloos mee gewerkt. Sinds vorige week kan hij geen verbinding meer maken met het draadloze netwerk. wanneer ik draadloze verbindingen open geeft hij het volgende aan
''er zijn geen draadloze verbindingen binnen bereik gevonden''
''zorg ervoor dat u schakelaar voor draadloos netwerkverkeer op uw computer is ingeschakeld'' ''
''klik op netwerklijst vernieuwen als u een bijgewerkte lijst wilt weergeven''

als ik naar eigenschappen voor draadloze netwerkverbindingen ga. heb je normaal gesproken drie tabbladen ''algemeen'' ''draadloze netwerken'' ''geavanceerd''
nu geeft hij op mijn laptop het tabblad ''draadloze netwerken'' niet meer weer, en op de laptop van mij broertje wel, hij kan gewoon op internet en ziet ook netwerken van de buren. maar op mijn laptop vind hij geen netwerken meer.

de netwerkknop aan de voorzijde van mijn computer knippert dit betekent dat er een draadloos netwerk is, wanneer het lampje blijft branden heeft hij verbinding. het lampje knippert dus hij staat niet uitgeschakeld volgens mij

weet iemand hoe ik dit kan oplossen

alvast vriendelijk bedankt
 
Misschien je draadloos netwerkkaartje uitschakelen in apparaatbeheer, en opnieuw opstarten.
 
Misschien je draadloos netwerkkaartje uitschakelen in apparaatbeheer, en opnieuw opstarten.

beste chico79,

bedankt voor je reactie waar kan ik dat apparaat beheer vinden ik heb in configuratiescherm gekeken maar zie het niet staan

vriendelijke groeten
 
Hoi,

Als met rechts klikt op "deze computer" kies je "eigenschappen" Ga naar "systeemeigenschappen" Dan "apparaatbeheer". Dan ga je naar je draadloze netwerkkaart toe en met een rechtsklik kun je deze dan uitschakelen.

Mocht de draadloze netwerkkaart er niet tussen staan, zuk je de driver opnieuw moeten installeren.

Ik moet nu aan het werk dus ga er vandoor! (had ff een uurtje pauze):D
Succes...
 
Hoi,

Als met rechts klikt op "deze computer" kies je "eigenschappen" Ga naar "systeemeigenschappen" Dan "apparaatbeheer". Dan ga je naar je draadloze netwerkkaart toe en met een rechtsklik kun je deze dan uitschakelen.

Mocht de draadloze netwerkkaart er niet tussen staan, zuk je de driver opnieuw moeten installeren.

Ik moet nu aan het werk dus ga er vandoor! (had ff een uurtje pauze):D
Succes...


beste chico79,

hij staat er inderdaad niet tussen, toch raar! maar nu moet ik dus mijn driver opnieuw installeren.
moet ik dat doen op onderstaande link?

http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_1640z.html

vriendelijke groeten
 
Laatst bewerkt:
beste chico79,

hij staat er inderdaad niet tussen, toch raar! maar nu moet ik dus mijn driver opnieuw installeren.
moet ik dat doen op onderstaande link?

http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_1640z.html

vriendelijke groeten

Ja die kun je gebruiken:thumb:
Kies in eerste instantie voor de atheros wlan driver.
Mocht het niet lukken, verwijder deze dan weer. En installeer daarna de intel wlan driver.
Maar ik denk dat het de atheros is. Acer gebruikt deze namelijk erg veel.

Mocht het hierna nog niet lukken, ben ik bang dat je draadloze ontvanger kapot is. Als je een pc-card slot hebt, kun je anders hier een draadloos kaartje voor kopen of een usb dongle. Als je je garantie nog hebt, kun je de laptop ook opsturen naar acer .(of via de winkel waar je hem vandaan hebt) Een mini pci wlan adapter kun je ook nog kopen, maar is vaak een stuk duurder dan een pc-card of usbstick. Ook kun je niet altijd even makkelijk bij de plek waar het kaartje gevestigd zit!
 
Ja die kun je gebruiken:thumb:
Kies in eerste instantie voor de atheros wlan driver.
Mocht het niet lukken, verwijder deze dan weer. En installeer daarna de intel wlan driver.
Maar ik denk dat het de atheros is. Acer gebruikt deze namelijk erg veel.

Mocht het hierna nog niet lukken, ben ik bang dat je draadloze ontvanger kapot is. Als je een pc-card slot hebt, kun je anders hier een draadloos kaartje voor kopen of een usb dongle. Als je je garantie nog hebt, kun je de laptop ook opsturen naar acer .(of via de winkel waar je hem vandaan hebt) Een mini pci wlan adapter kun je ook nog kopen, maar is vaak een stuk duurder dan een pc-card of usbstick. Ook kun je niet altijd even makkelijk bij de plek waar het kaartje gevestigd zit!


dank je wel voor de moeite en de tips. ik ga het nu eens uitvogelen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan