Kan geen draadloos netwerk vinden....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nootdorp99

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
100
Ik heb een laptop met een wifi aansluiting maar op de één of andere manier wordt er geen enkel draadloos netwerk gevonden. Dit terwijl met een andere laptop er wel vier aangegeven worden.

Ik heb volgens mij alles ingeschakeld.......

Wie weet raad?
 
Als je een eigen firewall hebt.........heb je dan wel Windows Firewall uitgeschakeld?
Start/uitvoeren/services.msc

En heeft de firewall wel het netwerk herkend?
 
Ik heb de firewall in windows uitgezet (via configuratiescherm, beveiligscentrum, windows firewall en dan uitgeschakeld (niet aanbevolen)).

Ik heb geen idee of de firewall wel een netwerk kan 'zien'......hoe kan ik dat uitzoeken?

Rechtonder staat wel het pictogram van de draadloze verbinden met een rood kruis rechtsonder.

Ik wordt er moedeloos van......

Eric
 
Staat in configuratiescherm > Netwerverbindingen de draadloze netwerkverbinding wel ingeschakeld ?
 
Je gaat naar start/netwerkverbindingen.
Er hoort verbonden te staan.
Anders rechtsklikken en inschakelen.

Windows Firewall mag je ook alleen uitschakelen als je zelf Zone Alarm Norton of een andere firewall hebt. Dan moet je WF echt uitschakelen.
Windows piept altijd.
 
Als ik via start naar configuratioescherm en daarna naar netwerkverbindingen ga zie ik het volgende:

Inbelverbinding:

Wanadoo Internet (dit is het account dat ik gebruik om met een modem op internet te komen)

Lan- of snelle Internet-verbinding:

in het grijs met rechtsboven een geelachtig slotje: LAN-verbinding

1394 verbinding (ook met geelachtig slotje rechtsboven)

Draadloze netwerkverbinding (tevens met geelachtig slotje rechtboven maar direct daaronder een rood kruis).

De draadloze netwerkverbinding heb ik via rechtsklikken ingeschakeld.
 
De draadloze netwerkverbinding heb ik via rechtsklikken ingeschakeld.
En nog geen verbinding?
Maak eens een screenprint van die verbinding.
Ik begrijp niet wat je met dat geelachtige slotje bedoeld.
 
Laatst bewerkt:
Nee, helemaal niks. Terwijl ik daarnaast met een andere laptop wel vier netwerken oppik.
 
Zie mijn voorlaatste bericht. Ik heb nog wat aangepast.
 
Ja dat gaat helaas niet...ik zit dit op die andere laptop te tikken. De slotjes stan trouwens ook gewoon op deze laptop (die het goed doet).

Klopt dat rode kruis wel.....wanneer ik de kan-verbinding inschakel dat geeft ie aan dat er lan-verbinding is aangesloten. Geldt dat ook niet voor een draadloze verbinding. Dat kruis staat in ieder gval niet op deze laptop
 
Dat rode kruis er doorheen klopt niet. Of de kabel zit niet aangesloten of de verbinding is niet compleet.
 
Alles nakijken vrees ik. :(

Maak eens een nieuwe verbinding aan en kijk of dat rode kruisje er nog staat. Vaak wil de verbinding aanmaken dan ook niet lukken.

Netwerkkaart:
Controleer of je dezelfde zaken er op hebt staan als bij die andere laptops zoals Client voor Microsoft, Qos, Bestands en printerdeleing/TCP/IP enz.

Verwijder bij de firewal het netwerk.
Start opnieuw op en kijk daarna of het netwerk weer herkend wordt en controleer of het er goed in staat. Met ZA klopt er bij mij steeds niets van.

Services heb je al nagekeken. WF is al uitgeschakeld.

Eerst maar eens kijken hoever je komt.
 
IK heb het gevonden.....

Op de laptop zit naast de aan/uit knop nog een knop om wifi in te schakelen (waarschijnlijk hardware-matig).......

Nooit geweten...maar gelukkig nu gevonden.

Iedereen bedankt voor zijn/haar hulp.

Eric
 
Goeie genade! Hebben we beiden wat geleerd. Wie denkt daar nou aan :D
Jij kunt weer vooruit!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan