Kan geen draadloze netwerken meer vinden na plug in van netwerk kabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hleby

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2009
Hallo allemaal,

ik heb zojuist een nieuwe laptop dat het echt prima doet, maar nu kan hij dus geen draadloze netwerken meer vinden nadat ik mijn kabel in mijn laptop had geplugd. Dit is heel vervelend want daarvoor vond hij gewoon nog wel draadloze netwerken, nu staat ook dat "draadloze icoontje" niet meer rechts onderin mijn scherm maar staat er een kabel met een beeldscherm icoon. Het gaat hierom een Windows 7 en dat is allemaal nieuw voor mij dus misschien is het wel heel simpel om het op te lossen maar ik heb draadloos internet erg hard nodig:shocked:.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Leon

Je hebt een Acer zeker? Kijk de instellingen na m.b.t. energiebeheer in eManagement (kan ook in 1 van de andere eXXXX tools van Acer zijn). Zorg ervoor dat zowel de draadloze netwerkkaart als de bedrade altijd actief zijn, zowel bij batterijgebruik als aangesloten op lichtnet.

Overigens ga ik ervan uit dat je nu géén netwerkkabel meer gebruikt. Of bedoelde je dat je de laptop aan het lichtnet had aangesloten (via de voedingsadapter)?

Verder kan het zijn dat je een toetscombinatie of 'Internet'/Wireless knop moet gebruiken om de draadloze netwerkkaart weer te activeren.

Succes,

Tijs.

Je hebt een Acer zeker? Kijk de instellingen na m.b.t. energiebeheer in eManagement (kan ook in 1 van de andere eXXXX tools van Acer zijn). Zorg ervoor dat zowel de draadloze netwerkkaart als de bedrade altijd actief zijn, zowel bij batterijgebruik als aangesloten op lichtnet.

Overigens ga ik ervan uit dat je nu géén netwerkkabel meer gebruikt. Of bedoelde je dat je de laptop aan het lichtnet had aangesloten (via de voedingsadapter)?

Verder kan het zijn dat je een toetscombinatie of 'Internet'/Wireless knop moet gebruiken om de draadloze netwerkkaart weer te activeren.

Succes,

Tijs.

Ik stuur dit bericht nu via diezelfde laptop. Ik heb mijn internet kabel nu ingeplugd en ik heb idd zo'n knop maar die heb ik al aangezet maar dan nog krijg ik geen signaal. Mijn laptop is niet van het merk Acer want daar had ik bij mijn vorige laptop problemen mee.

Dan heb ik zo snel geen idee. Kijk in de gebruikershandleiding van je laptop wat je moet doen om draadloos te activeren.

Tijs.

Dan heb ik zo snel geen idee. Kijk in de gebruikershandleiding van je laptop wat je moet doen om draadloos te activeren.

Tijs.

Mijn draadloos was ook wel gewoon geactiveerd maar sinds ik die internet kabel erin heb zitten kan ik niet meer draadloos internetten omdat hij geen draadloze internetten kan vinden.

Open Apparaatbeheer ([Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc) en kijk of er apparaten staan met een geel uitroepteken ervoor of met een rood kruis ervoor.

Tijs.

Open Apparaatbeheer ([Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc) en kijk of er apparaten staan met een geel uitroepteken ervoor of met een rood kruis ervoor.

Tijs.

Nee gecheckt, ik heb alle drivers.

Kijk toch ook of er apparaten staan met rode kruizen ervoor.

Tijs.

Check dan minstens of de draadloze netwerkkaart wordt genoemd onder Netwerkadapters. Wat staat daar precies, nu?
Zie je daar inderdaad de draadloze netwerkkaart staan, dubbelklik er eens op en kijk bij tabblad Geavanceerd (o.i.d.) of daar energiebesparende instellingen zijn ingesteld, en schakel die dan uit. Doe hetzelfde in het tabblad Energiebeheer.

Tijs.

Check dan minstens of de draadloze netwerkkaart wordt genoemd onder Netwerkadapters. Wat staat daar precies, nu?
Zie je daar inderdaad de draadloze netwerkkaart staan, dubbelklik er eens op en kijk bij tabblad Geavanceerd (o.i.d.) of daar energiebesparende instellingen zijn ingesteld, en schakel die dan uit. Doe hetzelfde in het tabblad Energiebeheer.

Tijs.

Wilt u uitleggen waar ik heen moet gaan om te checken voor de draadloze netwerkkaart?

Apparaatbeheer starten (zie eerdere informatie hoe)
Klik Netwerkadapters open
Zoek naar draadloze netwerkkaarten die daaronder zouden moeten staan. Bijv. van Intel, Atheros etc., vaak met een 802.11XXX aanduiding erbij.

Tijs.

Apparaatbeheer starten (zie eerdere informatie hoe)
Klik Netwerkadapters open
Zoek naar draadloze netwerkkaarten die daaronder zouden moeten staan. Bijv. van Intel, Atheros etc., vaak met een 802.11XXX aanduiding erbij.

Tijs.

Deze 2 staan eronder:

Atheros
Realtek

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank meneer, het probleem is opgelost onder Realtek stond een klein pijltje toen ik die aan klikte stond er dat hij uitgeschakeld was. Toen heb ik hem weer ingeschakeld en nu doet hij het weer.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan