Kan geen driver vinden

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo,
Ik heb een CONCEPTRONIC Photobox LCD Sata, type CDS 157
Deze heb ik een tijd niet gebruikt.
Nu sluit ik hem aan op mijn PC (W7) en de PC zegt dat hij dit apparaat niet kan herkennen.
Maar... ik kan geen driver vinden.
Iemand een idee?
Groet,
Martin

En als je de HDD als 2e schijf in je pc aansluit op het moederbord..?

Moet het apparaat eerst worden opgeladen of zelfs gebruikt worden met de stroom stekker er in? Inwendig kunt misschien de aansluitingen controleren want die werkten zich wel eens los. Probeer eens op een andere computer en met een oudere Windows versie. Het apparaat komt uit 2008.

Het apparaat wordt wel herkend en krijgt ook een letter, maar de PC zegt "Plaats een schijf etc."

Als ik er een kaartje in stop (om te kopieren) dan herkent hij het kaartje wel met de inhoud, maar de harde schijf dus niet!

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan denk ik dat de SATA kabel die in het toestel, tussen de harde schijf en de controller, zit losgegaan is.

Ik zag in schijfbeheer dat hij FAT32 was. Ik ging formatteren, maar toen werd hij RAW. Hoe krijg ik hem nu naar NTFS geformatteerd?

Hij zegt: niet geinitialiseerd en als ik op initialiseren klik, dan zegt ie de schijf is niet klaar!!!!

Scrapheap:

En als je de HDD als 2e schijf in je pc aansluit op het moederbord..?

Maak het toestel maar eens open, kijk of de schijf goed vast zat en probeer dan op het moederbord.

Met welke Windows versies heb je het aangesloten?

Het lijkt erop dat de schijf kapot is.
Het is gelukt om de schijf te formatteren naar NTFS.
Ik heb de schijf er uit gehaald en via een HDD docking station aangesloten.
De PC herkende de schijf direct, maar toen ik er een bestand op ging zetten ging dat in het begin goed, toen hoorde ik de schijf weer vreemde bewegingen maken en ging het kopieren niet verder. Je voelde de schijf ook niet meer bewegen.
Ik ben hem nu helemaal aan het opladen en dan nog een keer proberen.
Wat is jullie mening?
Groet,
martin

Schijfhulp en controle programma's er op los laten wil wel eens helpen. Anders kan best, na verloop van tijd, de oppervlakte niet goed meer zijn maar vreemd dat die dan wel wilde wissen (Formatteren). Je ziet wel eens chips met een heel klein kuiltje als die stuk gegaan zijn, kijk van dichtbij naar de vierkante zwarte componenten. Als schijfhulp programma's niet bepaalde sporen en sectoren als onbruikbaar kunnen markeren en het werkt rechtstreeks op een computer ook niet meer, dan zou ik de neodymium magneten er uit slopen en hem tussen je spaken steken.

Ik snap er niets meer van.
Nu zie ik de schijf en als ik er wat data op wil zetten zegt hij ALLEEN LEZEN. Ik kan er geen kant mee uit.
Hoe kan ik dat verhelpen?

Krijg dat progje niet gedownload.

Ik heb nu de schijf er uit gehaald en deze in een andere behuizing geplaatst en daar werkt alles perfect, dus.... het apparaat zelf funktioneert niet meer goed.
Nu heb ik dan een extra harde schijf van ong. 150 GB.
Derest gaat de vuilnisbak in.
Bedankt voor alle tips.
Groet,
Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan