Beste mensen,
Heel het internet afgestruind, geen resultaat, jullie zijn mijn laatste redmiddel
Ik wil graag De Sims 3 met enkele uitbreidingen spelen op mijn Acer Laptop. Nu ben ik eindelijk achter de reden gekomen waarom het spel steeds zonder foutmelding zichzelf afsloot na enkele seconden...mijn videokaart heeft niet genoeg `Dedicated Memory` alhoewel hij dit wel zou moeten aankunnen.
Volgens een medewerker van EA, moet ik nieuwste drivers installeren om dit probleem te verhelpen, echter hier ontstaat mijn nieuwe probleem: ik kan mijn videokaart driver niet updaten.
Telkens als ik de nieuwste driver van de Intel site haal, en de installatie begint dan krijg ik direct de volgende foutmelding:
Het stuurprogramma dat wordt geinstalleerd, is niet gevalideerd voor deze computer. Vraag de fabrikant van de computer om het juiste stuurprogamma.
graag zou ik van jullie horen, hoe ik toch alsnog mijn kaart kan updaten. Moet ik wellicht eerst de kaart verwijderen via apparaatbeheer?
Hieronder nog wat gegevens via mijn DxDiag :
---------------
Display Devices
---------------
Card name: Mobile Intel(R) 4 Series Express Chipset Family
Manufacturer: Intel Corporation
Chip type: Mobile Intel(R) 4 Series Express Chipset Family
DAC type: Internal
Device Key: Enum\PCI\VEN_8086&DEV_2A42&SUBSYS_01431025&REV_07
Display Memory: 1308 MB
Dedicated Memory: 64 MB
Shared Memory: 1244 MB
Current Mode: 1440 x 900 (32 bit) (60Hz)
Monitor: Algemeen PnP-beeldscherm
Driver Name: igdumdx32.dll,igd10umd32.dll
Driver Version: 7.15.0010.1527 (English)
DDI Version: 10
BGRA Supported: Yes
Driver Attributes: Final Retail
Driver Date/Size: 7/11/2008 03:17:00, 536576 bytes
WHQL Logo'd: Yes
Heel het internet afgestruind, geen resultaat, jullie zijn mijn laatste redmiddel

Ik wil graag De Sims 3 met enkele uitbreidingen spelen op mijn Acer Laptop. Nu ben ik eindelijk achter de reden gekomen waarom het spel steeds zonder foutmelding zichzelf afsloot na enkele seconden...mijn videokaart heeft niet genoeg `Dedicated Memory` alhoewel hij dit wel zou moeten aankunnen.
Volgens een medewerker van EA, moet ik nieuwste drivers installeren om dit probleem te verhelpen, echter hier ontstaat mijn nieuwe probleem: ik kan mijn videokaart driver niet updaten.
Telkens als ik de nieuwste driver van de Intel site haal, en de installatie begint dan krijg ik direct de volgende foutmelding:
Het stuurprogramma dat wordt geinstalleerd, is niet gevalideerd voor deze computer. Vraag de fabrikant van de computer om het juiste stuurprogamma.
graag zou ik van jullie horen, hoe ik toch alsnog mijn kaart kan updaten. Moet ik wellicht eerst de kaart verwijderen via apparaatbeheer?
Hieronder nog wat gegevens via mijn DxDiag :
---------------
Display Devices
---------------
Card name: Mobile Intel(R) 4 Series Express Chipset Family
Manufacturer: Intel Corporation
Chip type: Mobile Intel(R) 4 Series Express Chipset Family
DAC type: Internal
Device Key: Enum\PCI\VEN_8086&DEV_2A42&SUBSYS_01431025&REV_07
Display Memory: 1308 MB
Dedicated Memory: 64 MB
Shared Memory: 1244 MB
Current Mode: 1440 x 900 (32 bit) (60Hz)
Monitor: Algemeen PnP-beeldscherm
Driver Name: igdumdx32.dll,igd10umd32.dll
Driver Version: 7.15.0010.1527 (English)
DDI Version: 10
BGRA Supported: Yes
Driver Attributes: Final Retail
Driver Date/Size: 7/11/2008 03:17:00, 536576 bytes
WHQL Logo'd: Yes