kan geen dvd branden

• Onderwerp starter Onderwerp starter ovee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ovee

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
Ik heb een aantal filmpjes op de HD staan die ik op een dvd wil branden. Wanneer ik een lege DVD in de DVD brander doe en ik wil in de verkenner de bestanden naar de DVD slepen dan krijg ik de melding dat Windows dat niet kan. Wanneer ik het met Nero wil doen krijg ik de melding dat ik er een CD in moet doen ipv een DVD. En toch weet ik zeker dat ik een DVD brander heb. Ik heb Windows XP home.
Wat is er verkeerd. Hoe moet ik dan een backup op een DVD branden?

Onne

Gebruik je windows XP?

Wat voor melding geeft windows precies?

Welke versie van Nero gebruik je?
Als je een te oude versie hebt, ondersteud die de mogelijkheid voor DVD's niet.

Ik krijg de melding: Windows heeft een probleem bij het kopieren van deze map. wilt u het nog eens proberen?
Ik heb Win XP Home Edition.
Ik heb Nero OEM StartSmart. In de configuratie van deze versie van Nero staat dat hij DVD R en DVD RW ondersteunt. Maar je moet in de verkenner toch ook gewoon mappen naar de DVD kunnen slepen?
Onne

Als je het via slepen doet, dan gebruikt hij een brandprogramma dat in windows zit.

Je kunt het beste gewoon Nero gebruiken, maar als deze wel DVD's ondersteund maar je niet kunt kiezen dan denk ik dat je geen DVD brander hebt (iig denk Nero dat je er geen hebt).

Als je in Nero zit, druk eens op CTRL+R, en klik dan jou brander aan (NIET de image recorder). Wat staat er dan achter medium types?

Wanneer ik het met Nero wil doen krijg ik de melding dat ik er een CD in moet doen ipv een DVD. En toch weet ik zeker dat ik een DVD brander heb. Ik heb Windows XP home.

Als je deze melding krijgt van Nero betekent dit dat je in het eerste scherm niet eerst hebt gekozen voor DVD.
Het staat een beetje onduidelijk rechtsboven aan van de burning rom.

Als antwoord op je andere vraag.
Met Nero 6.000 kun je dvd's branden.
Als jij dus in het 1e scherm van Nero Burning Rom niet rechtsboven de keuze hebt tussen cd en dvd dan heb je een lager nummer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan