Kan geen dynamische schijven maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deadcops

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Hallo

Ik heb vista Home Premium en ik wil van 2 HDD van 250 GB samen 1 HDD van 500 GB maken.

Ik heb de PC pas opnieuw geïnstalleerd en hiervoor had ik dat op XP wel werkend.

De 2 HDD's zijn allebei geformateerd.

Als ik via computerbeheer van de 2 schijven 1 te maken krijg ik de volgende foutmelding las ik bij de bovenste melding op JA druk:

Iemand een idee hoe dat komt? En hoe ik dit oplos?

Ik zie in de programma de mogelijkheid niet om van 2 fisieke hardeschrijven 1 te maken...

maar zijn het echt 2 verschillende harde schijven of partities?

Dit zijn echt 2 verschillende hardeschijven.

Ik heb ze eerst ook samen kunnen voegen (In vista) en XP herkende dat toen ook gewoon

Maar nu heb ik vista opnieuw geïnstalleerd en nu kon ik de 2 schijven die nu samen 500 GB zijn geen drive letter geven. En wou hij ze van een dynamische schijf converteren naar een gewone schijf.

Ik heb er ook nog XP op staan (dual boot) en die zag ze wel als 500 GB en gaf ze een drive letter. Dus dacht ik haal de data van de schijven af en probeer ze in vista opnieuw samen te voegen.

Helaas werkt dit op de een of andere reden niet.:(

raar, maar ik heb dan ook echt geen ideeën meer, sorry :confused:

Nu heb ik met XP van deze 2 schijven weer 1 dynamische striped schijf gemaakt en nu staat bij de computer managment in vista dat de schijven dynamisch zijn maar offline.
De enigste optie die ik heb is de schijven converteren naar standaard schijven.

Ligt dit aan vista home premium ofzo?

*Edit: Ik heb nog even op google gekeken. Blijkbaar ondersteuen alleen vista Ultimate en Bussiness dynamic disks.

Misschien iemand een idee of er een fix/update is voor home premium?

Laatst bewerkt:
Ik heb Vista Ultimate maar weer gëïnstalleerd.
Nu werkt het wel weer.

goed dat je het in orde hebt gekregen :thumb:
wel stom natuurlijk van die herinstallatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan