kan geen e-mail versturen, wel ontvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ebikov

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Sinds enkele dagen kan ik geen e-mail meer versturen, maar wel verdragen. Tel. contact gehad met Planet, maar die verwezen naar Google om dar mijn vraag voor te leggen.

WindowsXP is het O.S en en verder met Microsoft Outlook versie 6.

Wie kan mij verder helpen?

Bij voorbaat dank Wannsee@planet.nl

Nou jij bent duidelijk ... !!!!

Wat is 'verdragen' volgens jou?

En 'Microsoft Outlook versie 6' klopt ook niet.
Het is óf outlook expres, óf outlook uit het office-pakket :(

Eigenlijk denk ik: lees - zoals ze bij planet al aangeven - eerst goed de instructies door bij Gmail van Google, want daar heb je het waarschijnlijk over.
Daar wordt heel duidelijk aangegeven wat en hoe je instellingen moeten zijn:
- onder je account bij hen
- onder outlook expres
- en onder outlook (msoffice)

Ligt inderdaad net aan je instellingen.

Heb je het zo dat je gmail-mail binnenkomt op in Outlook (Express)? Dan kan het nog wel eens zijn dat je bij de uitgaande server de mailserver van Planet moet gebruiken (mail.planet.nl)

het gaat hier waarschijnlijk om gmail in outlook express??
Je moet de smtp op die van planet zetten en niet van gmail

Nou jij bent duidelijk ... !!!!

Wat is 'verdragen' volgens jou?

En 'Microsoft Outlook versie 6' klopt ook niet.
Het is óf outlook expres, óf outlook uit het office-pakket :(

Eigenlijk denk ik: lees - zoals ze bij planet al aangeven - eerst goed de instructies door bij Gmail van Google, want daar heb je het waarschijnlijk over.
Daar wordt heel duidelijk aangegeven wat en hoe je instellingen moeten zijn:
- onder je account bij hen
- onder outlook expres
- en onder outlook (msoffice)

Als over Outlook wordt gesproken dan moet dat toch Outlook Express zijn en verdragen
dat begrijp ik niet hoe er dat komt te staan, maar het staat er inderdaad keihard. Het moet natuurlijk zijn wel ontvangen en niet versturen.

Gmail, dat heb ik niet geïnstalleerd dus daar kan ik denk ik niet terecht omdat ik daar niet de oplossing zal vinden vrees ik. Maar desondanks ga ik er een kijkje nemen.

In elk geval nog bedankt voor de reactie.

Ebikov

Ebikov ...

Kortom:
- het gaat niet om Outlook, maar om Outlook Expres versie 6
- het gaat niet om Gmail, maar om een andere email-account.

Kennelijk is je internetprovider Planet, want anders had je daar geen contact mee opgenomen.
Echter:
Planet heeft aangegeven dat je over het niet kunnen verzenden van email contact zou moeten opnemen met Google .....
Het gaat dus kennelijk NIET om een e-mail account van Planet zelf.
Als Planet aangeeft dat je contact op moet nemen met Google, dan wekt dat de suggestie dat je hen hebt aangegeven dat je een xxx@gmail.com .... account zou hebben.

Maar dat heb je niet .... zeg je zelf.

Om wat voor e-mail account (bij welke provider) gaat het dan eigenlijk wél ... !

Als over Outlook wordt gesproken dan moet dat toch Outlook Express zijn en verdragen
dat begrijp ik niet hoe er dat komt te staan, maar het staat er inderdaad keihard. Het moet natuurlijk zijn wel ontvangen en niet versturen.

Outlook en Outlook Express zijn twee verschillende programma's. De eerste zit bij het Office pakket terwijl de tweede standaard op XP/2000 computers is geinstalleerd.

Maar wat je met
dat begrijp ik niet hoe er dat komt te staan, maar het staat er inderdaad keihard
dit bedoelt ontgaat mij even, zou je dit wat duidelijker uit kunnen leggen wanneer het van belang is?

Verwijzen naar google is in mijn ogen heel wat anders dan contact opnemen met google ;)

Ebikov,

Krijg je nog foutmeldingen? Hoe staan je smtp en pop3 instellingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan