kan geen e-mail versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PW

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2001
Berichten
424
Hallo,

ik heb de laatste dagen geprobeerd een lastig probleem op te lossen, maar dat is me tot nu toe niet gelukt. Ik kan in outlook express (win 98, chello) wel e-mails ontvangen, maar niet versturen. Wanneer de e-mail een bijlage bevat lukt het al helemaal niet........

Ik krijg dan de volgende foutmelding (na een aantal keer de melding te hebben gekregen dat de SMTP server niet reageert):

De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Onderwerp '****', Account: 'Chello ', Server: 'mail.chello.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10054, Foutnummer: 0x800CCC0F

Het gekke is dat er af en toe wel een mailtje doorheen slipt (na een lange tijd in de uitbox te hebben gestaan).

Ik heb al geprobeerd om het account opnieuw in te stellen en NAV te deïnstalleren en zonealarm uit te zetten, maar dit helpt niks.

Wie weet een oplossing?
 
Ziet er naar uit dat de server telkens hangt, hier kun je weinig aan doen.
 
Dit ligt bij je server hoor de laatse tyd veel slechte dingen over chello.Je moet veel klagen dan word het probleem wel opgelost dan gebruiken ze weer iemand anders.Dit heeft mede de oorzaak dat ze groot lopen te doen maar inprincipe veel te klein zijn om het allemaal aan te kunnen hier wil ik meezeggen ze verkopen aan 1000 klanten terwijl ze er eigenlijk maar 800 aan kunnen en dan gaan ze bij jouw snelheid weghalen om een ander te kunnen bedienen en zo werkt dat in die bisnus.En doordat ze snelheid weghalen gaat jouw mail langzamer en er glipt er af en toe eentje door.Dus oplossing klaagen klaagen en nog eens klaagen!!!!!!!!!!!!!
 
Geplaatst door Tiborv
Ziet er naar uit dat de server telkens hangt, hier kun je weinig aan doen.

Dus ik zal maar gewoon moeten afwachten tot het misschien weer een keer wel lukt (nu al een dag of 4)?

Heeft het zin om eens te proberen om bijvoorbeeld de modem te resetten?
 
Als je alleen met e-mail problemen ondervind heeft het geen zin.

Groeten,
 
Bedankt voor jullie reacties,

e-mails versturen zonder bijlage lukt nu wel weer, maar e-mails met een bijlage blijft dezelfde foutmeldingen opleveren.

Gezina ik had inderdaad NAV 2002 op mijn pc, maar deze had ik al verwijderd om te kijken of het probleem dan zou verdwijnen. Helaas zonder resultaat......
Ik heb al heel veel mogelijke oplossingen bekeken, maar geen van alle werkt........

heeft iemand nog een ander idee?
 
Wat is de gemiddelde grote van de bijlagen die je probeert te versturen?

Groeten,
 
Geplaatst door pete1800
Wat is de gemiddelde grote van de bijlagen die je probeert te versturen?

Groeten,

Niet zo groot, ongeveer 50kb (jpeg image om te testen)
 
Maak je gebruik van een firewall? Zo ja welke?

Groeten,

Pete1800
 
ja, van zonealarm......
echter, er is een wonder geschied: ik kan zomaar opeens weer mails met bijlage verzenden.

Iedereen bedankt voor zijn/haar hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan