Kan geen email verwijderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ince
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ince

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2002
Toen ik gisteren mijn pc en Outlook Express opstarte gebeurde er iets raars. Na het binnenhalen en lezen van de mail wilde ik een aantal mailtjes verwijderen. Dit is niet meer mogelijk, delete, met rechtermuisknop etc. er gebeurt niets. Ook de map deleted items is verdwenen.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn en hoe ik het probleem kan oplossen?

Ik gebruik Windows 2000 en Outlook Express 6, beiden voorzien van de nieuwste updates en patches.

Het lijkt me dat als je outlook express weer opnieuw installeert (nadat je via configuratiescherm, software OE hebt verwijderd) dat alles weer standaard moet zijn. Het enige nadeel is wel, dat als je niet hebt aangevinkt dat de berichten op de server achtergelaten moeten worden, je je emails (en misschien adressen) kwijt bent.

dit kan ook wel iets makkelijker dan alles opnieuw installeren:

Je zou eerst op zoek moeten gaan naar de lokatie van je mail bestanden (.dbx).
Dit kan je het makkelijks doen door in outlook express te gaan naar Extra --> opties -->onderhoud. Daar klik je op "Archiefmap". Dan krijg je de lokatie te zien waar al je mail wordt opgeslagen. Sluit Outlook Express af.

Ga nu in verkenner naar deze lokatie (of kopieer het pad en paste dit in de adres balk van een IE pagina).
Als het goed is zie je daar ook een verwijderde items.dbx staan.
Dit bestand verwijder je. (dit kan geen kwaad, OE maakt die map outomatisch weer aan bij opstarten).
Vervolgens start je Outlook Express weer op, en je zult zien, nu kan je weer mailtjes verwijderen.

Succes

jordi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan