kan geen emails verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kun je wel met de jouw email adres en wachtwoord inloggen op webmail van Web-Oke?

wat ik dan ook niet snap is waarom ik wel mijn zakelijke emails met windows live kan versturen, hier heb ik geen problemen

via web-oke doet mijn emailaccount het goed, via windows live mail ook, alleen via outlook dus niet

het is gelukt, hoe?

heb een nieuwe account aangemaakt met deze instellingen:

Stel u wilt Jan Janssen toevoegen:

1.Kies in het menu EXTRA voor de optie Accounts
2.Kies voor toevoegen/Email
3.Geef uw naam op (bijv. Jan Janssen)
4.Geef uw emailadres op (bijv. jan@janssen.nl)
5.Kies voor POP3 server
6.Server voor inkomende mail: mail.janssen.nl (janssen.nl door uw eigen domeinnaam vervangen)
7.Server voor uitgaande mail: de server van de provider van uw inbelprovider op. Meestal is dat iets als smtp.jeprovider.nl. Bij Xs4all is dat bijv. smtp.xs4all.nl. Het is ook mogelijk bij uitgaande mail op te geven: mail.janssen.nl(door uw eigen domeinnaam vervangen). Alleen is dit in feite zonde omdat het versturen van mail dan meegeteld wordt en u sneller uw datalimiet bereikt.
8.Accountnaam: jan@janssen.nl (vervangen door uw eigen naam)
9.Wachtwoord: Dat kent u zelf als het goed is ;-)
10.Ok, en daarna voltooien.
11.Als u gekozen heeft voor mail.janssen.nl bij uitgaande mail dan dient u het zojuist aangemaakte account nog te wijzigen(niet nodig als u de server van uw inbelprovider heeft geselecteerd). Selecteer het account en kies voor EIGENSCHAPPEN
12.Selecteer tabblad Servers
13.Vink aan: Voor deze server is verificatie vereist en klik op instellingen.
14.Kies voor eenmelden met en geef daar nogmaals gebruikersnaam en wachtwoord op.
Uw account is nu aangemaakt.

Als het goed was had ik die vorige ook zo ingesteld, maar waarschijnlijk zat daar toch iets raars in.
Ook de aansluiting email uit voor de Iphone is gelukt. Daarbij werkte het alleen als ik bij uitgaande mail de zelfde server selecteerde als ingaande mail, dus: mail.janssen.nl

Nog bedankt voor de reacties

Ben blij dat het je toch gelukt is.
Overleg even met je provider of hij geen Imap ondersteund. Dan is je mappen structuur zowel online als offline het zelfde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan