Kan geen exe bestanden meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

draco66

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2003
Berichten
7
Sinds enkele dagen heb ik volgend probleem op mijn pc
Wanneer ik een file heb met een .exe bestand en ik wil dat prog opstarten door de .exe aan te klikken , krijg ik steeds een foutmelding , er is een fout opgetreden en het "naam v/h prog" kan niet uitgevoerd worden ( jullie kennen dit wel )
Dan moet ik eerst mijn pc opnieuw opstarten en dan kan ik het .exe bestandje wel opstarten (lukt wel niet altijd )
Zo kan ik ook niet de update van XP uitvoeren , kan die wel aanklikken maar waar er een exe file staat , krijg ik een foutmelding
Ook met exe bestanden die ik van het net haal of een exe file van een te installeren spel of prog vanaf een cd rom
Bijv : ik download een prog van een server of het net , of ik download zo'n .exe bestandje om een muziekalbum te kunnen downloaden dan is er geen enkel probleem
Het .exe bestandje komt in de map waar ik het wil , maar als ik dan dit aanklik om het prog op te starten lukt het niet , of het nu is om een softwareprogramma te installeren of om een album binnen te halen , niks lukt , steeds die foutmelding
Wanneer ik dan de pc opnieuw opstart en dan het prog opnieuw probeer te installeren of te starten dan lukt het wel ( niet altijd )
Heb al een complete virus scan uitgevoerd , maar pc is (volgens Norton toch ) volledig virusvrij
Ook al een online virus scan uitgevoerd en via veilige modus de removal tool van het virus "Sircam" uitgevoerd , omdat iemand mij vertelde dat dit het probleem kon zijn , maar het virus werd niet aangetroffen op mijn pc
Is een vrij vervelend probleem
Iemand raad hiermee ???
THANKS
 
Ik neem aan dat je online gescand hebt met housecall?
Probeer de gratis online scanner op www.pandasoftware.com eens, wellicht pakt ie misschien een virus die Norton en Housecall over het hoofd zien.
(Heb dat zelf gisteren nog gehad).
 
Thanks
Maar dit spreekt over het niet kunnen openen van attachments bij Outlook 2002
En daar heb ik geen last mee
Ik kan exe bestanden van progs niet altijd openen die via net of cdrom geplaatst worden op mijn pc
Maar toch bedankt
Ben ondertussen gestart met online scan van Panda antivirus , eens kijken wat die zegt
Maar ik denk niet dat er een virus opzit
 
Pc is gescand door panda online en zoals ik dacht , geen virus op mijn pc
Maar het probleem blijft bestaan
 
Vreemd...alle zoekacties die je kunt bedenken leiden toch tot de conclusie: sircam virus.
Hoop voor je dat iemand iets meer weet (als het dat uiteindelijk niet blijkt te zijn).
 
heb allebei de methoden toegespast
De exe fix en het inf bestandje maar blijkbaar lukt het niet hier
Wanneer ik een exe bestand aanklik krijg ik volgende foutmelding
 

Bijlagen

  • doc1.doc
    31,5 KB · Weergaven: 55
En dit wanneer ik de details vraag van de fout , is dit het volgende wat ik zie
 

Bijlagen

  • doc2.doc
    39 KB · Weergaven: 40
Ik heb een tijdje geleden een soortgelijk probleem gehad op een Windows 2000 . Dat is op formatteren uitgelopen. Maar misschien help het bij jou als je een nieuwe gebruiker aanmaakt en kijkt of het dan wel werkt omdat misschien maar een deel van het register beschadigd is
 
Laatst bewerkt:
Misschien toch nog ff verduidelijken
Het probleem gaat is enkel van toepassing wanneer ik NIEUWE exe files installeer op mijn pc ( bijv exe files die mijn toelaten een bestand binnen te halen via het net , of een exe file van een te installeren programma via cd rom )
Dus (snel)koppelingen die leiden naar een exe bestand op mijn pc , die kan ik openen , ik kan dus al mijn programma's openen , maar iets "installeren" via een nieuw "exe" file lukt niet
Daarvoor moet ik de pc opnieuw herstarten en/of het exe bestand starten vanuit veilige modus
Hoop echt dat iemand hier een goede oplossing kan voor vinden
THANKS
 
Jammer genoeg blijf ik nog steeds met dit probleem zitten
Niemand die een werkende oplossing weet ??
THANKS
 
Heb je Gripsoftware geïnstallleerd? Zo ja, deïnstalleer dat eens.

Installeer ook opnieuw de drivers van je videokaart.

Groetjes,
Bennie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan