Kan geen film afspelen op DVD brander

• Onderwerp starter Onderwerp starter lw87
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lw87

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
Sinds vandaag is mijn PC uitgebreid met een NEC ND3540A DVD brander. Ik had al Nero6 en werk met Windows 2000.
Nou dacht ik ook DVD films te kunnen bekijken: niet dus!
Ik krijg de Windows melding: Toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand is geweigerd.
In de verkenner zie ik de DVD wel.
Er staan allerlei bestanden op de DVD in de map VIDEO_TS met een geel Nero ikoontje. De map AUDIO_TS is leeg.
Muziek CD's doen het wel: met Windows Mediaplayer versie 9 (10 werkt niet met Windows 2000). Met Nero Showtime2 gaat het ook.
Het is een DVD "uit de winkel".

Mis ik iets?

Laatst bewerkt:
Heb je wel software zoals Powerdvd of Windvd geinstalleerd staan?

Oeps!?!?! Helemaal vergeten! Gelukkig had ik WinDVD al eens gedownload. Is wel een trial versie.
Wat nu? Is er geen gratis programma te krijgen?

Even zoeken: op http://www.wintips.nl/multimedia/dvd/index.asp vind ik

Astrox Technology DVD player 1.0
http://www.astrox.net/be/nl/
Ik krijg alleen een scherm met een plaatje: er gebeurt niets. Er zit een uninstall bij.

DVD Speler (geen website): een Nederlands product van ene Geri van den Boom dat wel werkt! Helaas met taakbalk (uitschakelen dus) en een bovenbalkje. Maar wel gratis. En nu maar hopen dat dit blijft werken als de trial versie van WinDVD is afgelopen....

Laatst bewerkt:
Nou, dat weet ik dan ook weer: zonder WinDVD op mijn PC (even gede-installeerd) hapert het gratis programma "DVD speler" heel erg.
WinDVD er weer op (45 dagen versie) en het werkt weer goed.
Zal aan de Codec liggen.
Is die ook ergens "los" te krijgen?

Hallo Crash
Ik heb je advies meteen opgevolgd en de FULL versie gedownload en geïnstalleerd.
Daarbij kreeg ik de opmerking dat ik al Div X 3.11 had en of ik die wilde laten verwijderen. Ja dan maar.

Daarna heb ik K-Lite Codec Pack Full geïnstalleerd met alle opties standaard (niets veranderd dus).
DVD er in: weer Toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand is geweigerd.

Toen "DVD speler" weer geprobeerd: dat werkt nu beter, wel af en toe iets een kraakje. WinDVD werkt beter, maar ja, dat is niet gratis. Versie 5 Gold is overigens via Bol.com voor € 19,95 (+ € 1,95 verzendkosten) te koop.

Misschien toch maar doen.

Ik zou eerst even kijken of er gratis alternatieven zijn. Helaas weet ik die zelf niet gezien ik een orginele Windvd en Powerdvd in m'n bezit heb.

Crash en SickWithIt bedankt voor de bijdragen.
Ik heb al jullie opties uitgeprobeerd.
Met WMP9 kan ik geen DVD's afspelen
Met het programma "DVD speler" wel, maar dan hapert het geluid.
De 45 dagen versie van WinDVD geeft een veel beter resultaat, dus ga ik dat programma maar aanschaffen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan