Kan geen foto's openen na installatie Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

noliko

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2012
Bij het willen openen van een toe gestuurde Kerstkaart krijg ik de melding " Kan RPC niet uitvoeren" . Ik heb al Windows Essentials gedownload maar toch krijg ik de kaart niet geopend .

Hoi noliko

Ongelofelijk hoe klachten over W10 groeien ze :d en allemaal hier zeggen ze dat beter dan W 7 en 8 is ..

P.S. Paradox is dat ik in korte toekomst deze problemen bij W10 ook te-lijf zal moeten .. :D

Neem ik dus aan dat je deze tip toegepast hebt :( ? ==> KLIK

Kijk nu even nog eens in je windows-services ( bij uitvoeren services.msc ! ) Remote Procedure Call (RPC) of staat uit en/of die stat niet op automatisch zet maar op automatisch en nog eens druk op OPNIEUW STARTEN vervolgens meteen herstart je PC en kijk maar of problemen verholpen is ??

Bij services dus allebei RPC nakijken ! eerste is op automatisch en tweede moet op handmatig ..
Allebei ook op opnieuw starten drukken/klikken en vervolgens PC systeem her-starten ... ( van belang ! ) ..

Laatst bewerkt:
Ik vind maar één RPC nl. RPC Endpoint Mappes en deze staat op Automatisch .

:confused: Hee ? slechts een RPC service component bij W10 is ?? en hoort dat wel zo ??

Mocht je die op automatisch zetten niets helpen nadat je PC HER-start hebt dan moet je even op andere van echte hier windows 10 gebruikers tips wachten ...

RPC.jpg <== Bij W7 zijn ze zelfs 3 RPC service-componenten !

Sorry ,

Ik heb nog 2 Remote Procedure Call gevonden . De een staat op automatisch en de ander op handmatig .

Wellicht handig als je er even bij vermeld wat voor een bestand die kerstkaart is.

Ik neem aan dat je dat bestand per mail hebt gekregen. Sla hem op en dubbelklik er dan op, maar alleen als deze van een betrouwbare afzender komt, er is helemaal geen RPC nodig voor het openen van een simpel .jpg bestand. Kijk na het opslaan of deze nog steeds .jpg is of dat er toevallig nog .exe achter staat. Zorg er dus voor dat bestands extensies zichtbaar zijn.

Ik heb dit bestand opgeslagen in mijn map "Afbeeldingen " . Klik ik op 'openen' in het scrolmenu met de rechter muisknop krijg ik dezelfde melding 'kan RPC niet openen' .
Scrol ik verder naar 'Openen met ' kan ik de foto openen in Photo Gallerij .

De melding komt dus niet van het openen van het jpg bestand maar van een kennelijk probleem in het scrollmenu.

Hoe bedoel je ? Die kerstkaart zat als bijlage in een email. Als ik de bijlage wil openen kreeg ik de eerder vernoemde foutmelding .
Om die kaart te willen zien moet ik deze opslaan en dan openen met Photo Gallerij . Niet erg handig maar voorlopig is dit de enige oplossing .

Hoi,
Wellicht is je mail zo ingesteld dat je geen externe links in bijlagen kunt openen of je antivirussoftware houdt het tegen.
Ik zou de privacy- e/o beveiligingsinstellingen van de mailsoftware eens nalopen.

Laatst bewerkt:
Vandaag foto's van mijn camera naar de PC getransfereerd en in mijn map Afbeeldingen gezet . Als ik nu op openen klik op een van de foto's krijg ik ook de melding " Kan RPC niet uitvoeren" !!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan