Kan geen foutmelding naar microsoft versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
1.005
Hallo,
Als ik wel eens een foutmelding kreeg van het een of ander, werd mij door xp altijd gevraagd of ik hiervan een bericht naar microsoft wilde verzenden. Vervolgens klikte ik op ja en het bericht werd verzonden.
Sinds vandaag werkt dit meer. Als ik nu op ja klik zegt xp dat ik eerst verbinding met internet moet maken terwijl ik dat constant heb. Als ik dan op ok. klik verdwijnt dat schermpje en vervolgens gebeurt er niets meer. De foutmelding wordt dus niet meer verzonden! Iemand enig idee?
mvrgr. Kanyarat.
 
Hallo kanyarat.

Ga naar Configuratiescherm > Systeem > Tabblad Geavanceerd > Fouten melden.

Als deze staat aangevinkt op Geen fouten melden kan dit de oorzaak zijn:

Fouten%20melden.JPG
 
Nee, ik maak mij daar ook niet zo druk om, maar als dit altijd goed gewerkt heeft en dan opeens niet meer, dan moet er toch ergens binnen windows iets fout zijn gegaan. Dan vind ik dat toch vreemd en wil het graag oplossen voordat er nog meer vreemde dingen gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
kanyarat zei:
maar als dit altijd goed gewerkt heeft en dan opeens niet meer, dan moet er toch ergens binnen windows iets fout zijn gegaan.
Het is een nogal vaag probleem.
Kijk eens hoever je terug kunt gaan met Systeemherstel.
Als dat kan tot een datum waarvan je zeker weet dat het probleem toen nog niet bestond, zou ik dat eens proberen.
 
Die fout hoeft niet per C aan Windows te liggen, misschien heb je in het verleden wat Beveiligings software geïnstalleerd die dit blocked of heb je bij je firewall een keer op NEE geklikt bij deze vraag.. En nu krijgt Dr. Watson/Error Reporting Service geen verbinding meer met internet ( :D Hiep Hiep Hoera).. Indien je computer verder geen mankementen van deze aard vertoond zouk me niet druk maken en Error reporting gewoon geheel uitschakelen, en even afwachten..
:)
 
kanyarat zei:
Nee, ik maak mij daar ook niet zo druk om, maar als dit altijd goed gewerkt heeft en dan opeens niet meer, dan moet er toch ergens binnen windows iets fout zijn gegaan. Dan vind ik dat toch vreemd en wil het graag oplossen voordat er nog meer vreemde dingen gebeuren.

Om ergens te beginnen had ik graag toch nog een antwoord op mijn vraag of je daar al eens heb gekeken waar ik je naar verwezen heb?

@Guus abc
Volgens mij schiet topicstarter er totaal niets mee op of deze in de prullenbak terecht komt danwel ja of nee. Dat is niet de vraag.
 
Ja, bij de fouten staat alles goed. Het heeft ook altijd prima gewerkt. Het is ook niet echt een probleem, maar zulke kleine foutjes los ik liever op voordat het grote fouten worden en ik er niet meer uit kom. iets wat zomaar veranderd in xp kan toch niet goed zijn en moet toch een oorzaak hebben?

Opeens werk het weer! Merkwaardige dingen kunnen er toch gebeuren met een pc!!
 
Laatst bewerkt:
Ja :rolleyes: inderdaad computers zijn soms rare mysterieuse dingen, ze zijn intern heel complex bezig en staat bijna niets constant op de zelfde plek en word de nodige informatie [Data] ook constant verplaatst, aangepast en overschreven dus kan het voorkomen dat er soms wat beschadigt of kwijt raakt en de computer een bepaald adres of gegevens naar een bestand of programma niet meer traceren kan en dan krijg je een foutmelding..
Door het opstarten van een bepaald programma of het rebooten van je gehele systeem kunnen deze foutjes soms ook weer herstellen..

Door het constant deleten en erbij plaatsen van bestanden en data raakt een harde schijf nog al gefragmenteerd [in stukjes gehakt] en kunnen hierdoor slechte sectoren onstaan. Om dit tot een minimum te beperken is het belangrijk dat je het besturings systeem goed onderhoud d m v een maal per week een defragmentatie met voorafgaande een chkdsk /r uit te voeren om de slechte sectoren op te sporen te repareren en weer alles op zijn plaats te zetten..

Daarbij kunnen zelfs klimaat veranderingen en of net/stroom fluctuaties de veroorzaker zijn van onverklaarbare errors of raar gedrag binnen de hard/software, die vanzelf weer over gaat.. :confused: de gemiddelde feillose levensduur van een moederbord/processor wordt geschat op zo'n 5 á 6 jaar en zit je daarna dus eigenlijk met een kleine tijdbom te knoeien die er elk moment me op kan houden..

:)
 
Laatst bewerkt:
Defragmenteren doe ik wel regelmatig, maar wat is "chkdsk /r" en hoe doe ik dat?
 
kanyarat zei:
Defragmenteren doe ik wel regelmatig, maar wat is "chkdsk /r" en hoe doe ik dat?

chkdsk /r noemt men ook schijfcontrole.

Ga naar start > Uitvoeren > cmd > OK, en typ daar dit in: chkdsk /r gevolgt door Enter.
Zie voor meer info en uitleg over schijfcontrole deze pagina:

http://support.microsoft.com/kb/315265/nl

Andere mogelijkheid is Start > Deze computer > klik de schijf aan die je wilt controleren met r.m > Eigenschappen > Tabblad Extra > Foutcontrole > Nu controleren. Vink daar naar wens de optie's aan. Als je dit bevestigt wordt schijfcontole uitgevoerd bij de eerst volgende keer dat je Windows opstart met alleen de nodige opstartprogramma's.

Schijfcontrole.JPG
 
De schijfcontrolle wizard in xp doet een chkdsk /f

/f : Fixes errors on the disk. The disk must be locked. If chkdsk cannot lock the drive, a message appears that asks you if you want to check the drive the next time you restart the computer.

/r : Locates bad sectors and recovers readable information. The disk must be locked.

http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/chkdsk.mspx?mfr=true

Daarmee wil ik niet zeggen dat je de /f niet hoeft te doen en kan dit zeker geen kwaad..
Dus doe ze maar beide :thumb: ff chekken

In de regel hoort een chkdsk /r altijd vooraf te gaan aan een defragmentatie omdat niet goed is en vaak langer duurt om slechte sectoren te defragmenteren..
:)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan