Kan geen gegevens meer lezen van de harde schijf tijdens opstarten !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,
Ik heb hier opeens een vreemd probleem.
Toen ik vanmiddag de computer met Windows me opstarte, kreeg ik de volgende melding:

( de harde schijf wordt wel goed herkend als Primaire Master !!! )

Searhing for Boot Record from IDE-0 OK
Disk I/0 error
Replace the disk, and then press any key

Als ik dan op een toets druk dan krijg ik deze melding:

Boot Failure
Insert BOOT diskette in A:
Press any key when ready.

Als ik via een menu floppy naar de Dos Prompt ga en daar bij C:\ DIR intyp,
Dan krijg ik dit:
Het Volume in station C is X met een heleboel erg vreemde tekens !
En als ik Harde schijf controle wil doen via het menu floppy dan doet ie daar totaal niks en zie ik alleen maar een leeg blauw scherm, en later schiet ie dan weer terug naar het menu van het floppy.

Weet iemand wat hier aan de hand is, zou het een virus kunnen zijn ?

Alvast erg bedankt voor je reactie.

groeten Barney

Bijna alle harde schijf fabrikanten hebben een tooltje om de integriteit van je harde schijf na te kijken.
Probeer de harde schijf daar eens mee te scannen.

Ik kom nog geeneens op de harde schijf, die laat zich dus niet meer lezen tijdens het opstarten.
Hoe kan ik als ik een bootvirus heb, deze daar op laten scannen en e.v.t verwijderen ?

groetjes Barney

Het lijkt me toch eerder een fout in je HDD. Zie Frisians post, heb je dat al geprobeerd ? Anders is het progje HDD regenerator misschien wat ?
Greetz en succes,
Harry.

Je hoeft ook niet op de harde schijf, je kunt gewoon het programma vanaf flop opstarten en je HD scannen.

Ik heb hddregenerator 1.5.1 kunnen downloaden maar dit is geen volledige versie en scant alleen de eerste sector.

De harde schijf is de IBM Deskstar
41 gb
Ik ga ook proberen om bij imb een reparatie tool voor op floppy te downloaden.

groetjes barney

heb nu ff een volledige versie van het programma, maar als ik nu van het f loppy start dan krijg je "Searching fot Boot Record Form Floppy .. OK en verder doet het floppy ook niks meer.
En krijg na een hele poos : Starting Windows 98 ???

wordt een beetje hopeloos hier

barney

Regenerator 1.4.1 is nu toch na een lange wachttijd de harde schijf aan het scanne en had in het begin ( ik had MB scan genomen ) is dat master boot ?.
al 25 bad sectors, nu is ie bij 1660 mb en vind niet veel bad sectors meer.

Zou dat het probleem toch zijn ?

barney

Inmiddels is HDD Regenerator al een hele avond en nacht en halve ochtend aan het draaien.
Ik heb toen ik begon de optie ( MB ) genomen !
De harde schijf is 40 gb groot en na deze al erg lange tijd staat er dat hij pas 4751 mb heeft gescand.
en 9730969 sectors.
Hij heeft inmiddels nu 5834 Bad sectors gevonden en recovered.

Maar is het normaal dat het zo verschrikkelijk lang duurt of komt dat soms omdat ik de optie MB genomen heb.?
Zoals gezegd na een hele avond, nacht en halve ochtend is ie nu pas op 1/8 van de harde schijf.

Groetjes Barney

Helaas heb ik geen ervaring met dit programma.
Ik hoop dat Harry Snor je verder kan helpen hierover.
Lijkt me niet gezond in ieder geval.

Open je computer en trek de ide kabels ff los van je harddisk en floppy drive, daarna weer terug plaatsten en opstarten, wedden dat het probleem verdwenen is??!!;)

Geplaatst door bas9
Open je computer en trek de ide kabels ff los van je harddisk en floppy drive, daarna weer terug plaatsten en opstarten, wedden dat het probleem verdwenen is??!!;)

ps, ook even de stroom van de harddisk en floppydrive halen en weer terug natuurlijk

Het word steeds rotter,
Alle kabels eraf gehaald en opnieuw geplaatst.
In de bios nu alleen ingesteld dat ie van IDE 0 moet opstarten en dan krijg ik nu weer:

Searching for Boot Record Form IDE-0 .. OK

Invalid System disk, Replace the disk, and then press any key.

Op deze harde schijf staan echt heel veel belangrijke gegevens en die mogen absoluut niet verloren gaan, op de schijf staat Windows ME geinstalleerd en ik zou graag willen dat deze weer normaal opstart.

Wil iemand me aub hiermee helpen want het begint zo
langzamerhand steeds meer een rommeltje te worden.

Alvast weer bedankt

groeten Barney

Hallo !
Duidelijk is dan toch dat je HDD naar de kl.... is ?
Als HDD regenerator zoveel bad sectors vindt moet je dat duidelijk zijn. Daarom duurt dat progje zolang: het probeert alles te herstellen. Dat kan soms erg lang duren, bij een paar bad sectors al zo'n 6 uur.
Dus lijkt me het beste dat je een andere HDD probeert. Dan kun je altijd nog proberen wat er te redden valt van de schijf die er nu in zit. Bijv. via Norton Ghost of een progje van de HDD-fabrikant.
Maar ik zou er van uit gaan dat je het een en ander kwijt raakt.
Het is mij lang geleden ook eens overkomen en sindsdien : backup's !!!
Succes en greetz,
Harry.

@Barney zou je even contact met me op willen nemen over HDD Reg. voeg me maar toe @msn ofzo...

Zit nl met hetzelfde probleem, sorry voor threadkaping..;)

he jayday
Waarmee kan ik je helpen ?

Inmiddels heb ik een nieuwe harde schijf gehaald en heb deze nu geinstalleerd,
De oude harde schijf heb ik in een andere computer achter een andere harde schijf gehangen en alle belangrijke gegevens toch door de opknapbeurt van HDD Regenerator kunnen opslaan op cdrom.

Een ieder erg bedankt voor de fantastische informatie en mede hierdoor heb ik alle belangrijke informatie kunnen backuppen, terwijl voor deze topic de kans heel erg klein was dat dat nog ging met de kapotte schijf.

nogmaals ben ik jullie allen zeer dankbaar

groeten van ,

barney

Hallo !
Klasse dat het je toch gelukt is !!
Greetz,
Harry.

Laat maar, het is al gelukt, bedankt in ieder geval. Ik heb hetzelfde probleem, nou ja, probleem, het is inmiddels al opgelost mbv HDD Regenerator.

Heb m vanacht een nachtje laten draaien, uiteindelijk 3 bad sectors gevonden, nog binnen de eerste 2 gb.

Dat vermoedde ik al (zo rond de 1.2gb) omdat ik steeds een corrupt besturingssysteem had. Bedankt in ieder geval!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan