kan geen gif/jpg meer opslaan uit mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackcat

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2002
Sinds een paar dagen kan ik opeens geen gifs of jpg's opslaan, die in toegezonden mailtjes staan.
Microsoft Outlook wil deze bestanden alleen nog opslaan als bitmap, waardoor ze onbruikbaar worden.
Ik heb bij de opties gekeken, maar kan niets vinden dat dit probleem zou kunnen oplossen.
In de mail geplaatste gifs worden wel keurig verzonden en ontvangen, maar zodra ik ze wil opslaan, kan dat alleen als bitmap.
Is er iemand die weet wat er aan de hand is en hoe ik het weer normaal kan krijgen?

Greetz, blackcat

Al je temp mappen even legen ook je tijdelijke internetbestanden,cookies en zo

Helaas...ik heb alles geleegd, maar hij geeft nog steeds alleen de mogelijkheid om iets op te slaan als bitmap...
Ik zag trouwens dat het bericht twee keer is geplaatst. Waarschijnlijk gekomen met het invoegen van de bijlage. sorry......

Greetz, blackcat

Bij het legen ook de Offline Items verwijderd? Check de volgende instellingen in het register:

[HKEY_CLASSES_ROOT\.GIF]
"Content Type"="image/gif"
[HKEY_CLASSES_ROOT\.JPG]
"Content Type"="image/jpeg"
[HKEY_CLASSES_ROOT\.bmp]
"Content Type"="image/bmp"

Groetjes,
Bennie

Weer helaas...Ik heb alle offline items verwijderd en ik heb het register gecheckt. De instellingen zijn hetzelfde als jij beschrijft.
Ik heb daarna de pc nog opnieuw gestart, maar ik kan nog steeds maar als bitmap opslaan.......??

Greetz, blackcat

Welke Windows en welke versie van OE heb je? Kijk eens of je IE kan repareren via configuratiescherm\software. (IE verwijderen, je krijgt de mogelijkheid tot reparatie).

Groetjes,
Bennie

Volgens mij gebruik je nu Outlook en dus niet Outlook Express.
Je kan invoegen uit eigen bestand een gif en je kan deze ook ontvangen en zien bewegen.
Als ze als bijlage komen dan lukt het wel.
Zijn ze in de mail ingevoegd dan wil dat niet.
Gebrek van Outlook.

Falco

Helaas, Falco heeft gelijk.
Outlook maakt van ingevoegde figuren ingesloten objecten, oftewel de gif of jpg is voor Outlook alleen als bmp herkenbaar. Het oorspronkelijke figuur staat als het ware in een kastje van bmp.

Zelf doe ik het volgende als ik in een mail een plaatje heb dat ik toch wil bewaren:

Ik stuur de mail met het plaatje naar mezelf door vanuit Outlook en haal het direct daarna op met Outlook Expres. Daar kan ik wel de originele formaten zien en opslaan.

Wel zorgen dat je Outlook niet direct gaat ophalen na het verzenden, tijdsinterval van ophalen moet wel groot genoeg zijn anders staat ie alweer in Outlook voor je in OE de knop ontvangen hebt geklikt.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle reacties! Helaas had ik niet eerder de tijd om te reageren.
Het gaat idd. om Microsoft Outlook 2002, onderdeel van Office Xp. Mijn Windows is dus ook XP.
In de support van Microsoft heb ik niets erover kunnen vinden,maar bedankt voor je moeite, wajang.
Het probleem is precies hoe Falco het beschrijft. Maar Falco, als het idd. een gebrek van Outlook is, hoe is het dan mogelijk dat ik tot een week geleden, wel de gifs kon opslaan???
Als rmschoof hetzelfde zegt, zal het wel kloppen hoor, maar als ik de ingevoegde figuren zo omslachtig moet opslaan via de OE, zou je toch zeggen dat ik die beter kan gaan gebruiken?!

Greetz, blackcat

Misschien heb je XP ge update? Dat weet ik niet.
Ik gebruik hier 2 Pc’s + 1 laptop. Op beide Pc’s heb ik de nieuwe Office maar op 1 gebruik ik Outlook en de andere OE.
Met Outlook kan ik wel een gif doorsturen maar niet opslaan.
Op de andere PC heb ik OE dan hoofd e-mail ontvanger.
Outlook is wat uitgebreider maar ik vond OE toch prettiger. Niet alleen voor opslaan van plaatjes. Ik vind het handig als ik een mail wil verzenden dat ik niet steeds uit de lijst ‘Aan’ moet kiezen, maar dat ik na 1-2 letters in dat vakje, de naam direct krijg.
Dat is de optie: auto aanvullen. Deze heeft Outlook ook niet.
Het is net wat men leuk vindt of handig…..

Groetjes
Falco

Tja...al die updates gaan hier automatisch. Ik kreeg ook al het vermoeden dat het daar iets mee te maken zou kunnen hebben, maar om nu weer de updates ervoor uit te gooien...
Jammer genoeg heb ik hier maar 1 computer, dus jouw systeem zal hier niet werken. Maar ja, één computer is beter dan géén , ha!
Ik geloof dat ik maar eens de Outlook Express een tijdje ga proberen. Misschien dat hij wel zo handig is, als jij zegt...
Iedergeval, bedankt voor al jullie moeite!

Greetz, blackcat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan