kan geen harddisk vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

sheera

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Berichten
62
Als ik mijn pc opstart, start hij in dos op. Als ik dan de opstartdiskette erin doet, gaat hij een paar dingen doen maar krijg dan een error. Hij geeft aan dat hij geen harddisk kan vinden. Wat ik ook doe, geen harddisk te vinden. Ik weet niet wat er met de pc gebeurd is. Het kan geen virus zijn want hij is niet aangesloten op internet en er zijn de laatste maanden geen nieuwe software ofzo opgezet. Kan ik deze pc gewoon weggooien of is hij nog te redden? Hij is nog geen 3 jaar oud. Het is een pentium 3 van packard bell.
 
Kijk even in de BIOS bij de IDE-controllers of daar een HD staat en zoek hem anders handmatig op (meestal F3).
 
Ik heb niet zoveel verstand van computers maar hoe moet ik in bios komen?? Hij start gelijk in dos op. Dus een zwart scherm met C:\\. Wat ik daarna ook in typ, hij doetniks. Dus hoe moet ik dan in bios komen??
 
Als je er geen verstand van hebt kun je beter niet i/d BIOS kan sleutelen. Meestal kom je i/d BIOS door meteen in het eerste opstartscherm op Del te drukken. (Bij sommige F10)
 
is uw ide kabel (kabel van hardisk gewoon niet losgekomen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan