Kan geen internet verbinding meer maken ( Ip-Conflict? )

Status
Niet open voor verdere reacties.

KayDeMan

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2010
Hoi! Sinds ik m'n nieuwe laptop heb gekocht heb ik een Ip-Conflict, sinds vandaag maakt de laptop geen verbinding meer met het draadloos netwerk. Heb resetten van de router en modem al geprobeerd, maar tevergeefs. Op het programma Cmd doet ook niks het, ik typ bijv: Ipconfig in en dan komt er iets in beeld en sluit CMD zichzelf heel snel af voordat ik het kan lezen. En als ik het programma Ipcondig.exe open sluit hij ook meteen af. Als ik verbinding maak staat er: Kan geen verbinding maken met Linksys_WPS_ wcl1, en als ik dan probleem oplossen doe in het netwerk centrum staat er: het probleem kan niet worden opgelost met probleemvastelling.

Ik denk dat ik mn ip-adress moet veranderen maar weet ook niet hoe dit moet, iemand tips hoe ik mn internet terug krijg? ( heb windows 7 )

Thankks!:D

Laatst bewerkt:
Doe je in uitvoeren "cmd - enter - ipconfig"? of "ipconfig - enter"? ik gok de 2e, probeer de eerste eens

Volgens mij typ je L p c o n f i g , maar het is i p c o n f i g (zonder spaties)

@Ellasar: Fijn je weer op het forum te zien! :)

@topic-starter: Je pad-instellingen kloppen niet, en daarom wordt ipconfig.exe en net.exe niet gevonden.
Doe eens het volgende in het CMD-venster:
set > variabelen.txt
notepad variabelen.txt

Post de inhoud van variabelen.txt hier op het forum, dan kunnen we er wellicht wat aan doen of aanwijzingen geven.

EDIT: Het kan ook aan malware liggen die ipconfig.exe en net.exe verwijderd hebben.

M.b.t. je originele vraag: IP-conflicten horen niet mogelijk te zijn, tenzij je ergens op je netwerk een pc/laptop/etc. hebt waar een vast ip-adres op is ingesteld ipv. dat die vanuit je (draadloze) router beschikbaar wordt gesteld.

Tijs.

Laatst bewerkt:
en ipv ipconfig

"C:\Windows\System32\ipconfig.exe"

?

Ja nu doet hij het wel,

Maar de vraag, hoe kan ik nu dan mn ip-veranderen zodat ik weer draadloos internet heb ( als dit nodig is om mijn draadloos internet terug te krijgen )

@Ellasar: Fijn je weer op het forum te zien! :)

@topic-starter: Je pad-instellingen kloppen niet, en daarom wordt ipconfig.exe en net.exe niet gevonden.
Doe eens het volgende in het CMD-venster:
set > variabelen.txt
notepad variabelen.txt

Post de inhoud van variabelen.txt hier op het forum, dan kunnen we er wellicht wat aan doen of aanwijzingen geven.

EDIT: Het kan ook aan malware liggen die ipconfig.exe en net.exe verwijderd hebben.

M.b.t. je originele vraag: IP-conflicten horen niet mogelijk te zijn, tenzij je ergens op je netwerk een pc/laptop/etc. hebt waar een vast ip-adres op is ingesteld ipv. dat die vanuit je (draadloze) router beschikbaar wordt gesteld.

Tijs.

Laatst bewerkt door een moderator:
Graag ook het 2de commando erachter uitvoeren in CMD:

notepad variabelen.txt

Oftewel: Je hebt zojuist je omgevingsvariabelen opgeslagen in het uitvoer-bestand variabelen.txt [via set > variabelen.txt]. Dat uitvoer-bestand open je daarna met kladblok (=notepad), zodat je ons gemakkelijk kunt laten zien wat er nu allemaal staat.

Tijs.

Huh? ik snap het niet, wat moet ik nu gaan doen:P?

Bedankt voor de hulp trouwens!

@KayDeMan: Ik heb niet goed gekeken. Je kreeg ook bij het notepad-commando een foutmelding, daar had ik overheen gelezen.

Doe het dan zo: Open een CMD-venster
Doe: \windows\notepad.exe variabelen.txt

als dat ook een vergelijkbaar foutmelding geeft, probeer dan:
\windows\system32\notepad.exe variabelen.txt

Succes,

Tijs.

Ik heb deze gegevens nu na het intypen van \windows\notepad.exe variabelen.txt, wat moet u hier nou mee als k vragen mag?

In kladblok/notepad:
Bewerken -> Alles selecteren
Bewerken -> Kopiëren
Hier op het forum een nieuwe reactie plaatsen, en daar de inhoud van het klembord in plakken: Bewerken -> Plakken

Tijs.

ALLUSERSPROFILE=C:\ProgramData
APPDATA=C:\Users\Kay\AppData\Roaming
asl.log=Destination=file;OnFirstLog=command,environment,parent
CommonProgramFiles=C:\Program Files\Common Files
CommonProgramFiles(x86)=C:\Program Files (x86)\Common Files
CommonProgramW6432=C:\Program Files\Common Files
COMPUTERNAME=KAY-PC
ComSpec=C:\Windows\system32\cmd.exe
configsetroot=C:\Windows\ConfigSetRoot
FP_NO_HOST_CHECK=NO
HOMEDRIVE=C:
HOMEPATH=\Users\Kay
LOCALAPPDATA=C:\Users\Kay\AppData\Local
LOGONSERVER=\\KAY-PC
NUMBER_OF_PROCESSORS=2
OS=Windows_NT
Path=C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_21\bin
PATHEXT=.COM;.EXE;.BAT;.CMD;.VBS;.VBE;.JS;.JSE;.WSF;.WSH;.MSC
PROCESSOR_ARCHITECTURE=AMD64
PROCESSOR_IDENTIFIER=Intel64 Family 6 Model 23 Stepping 10, GenuineIntel
PROCESSOR_LEVEL=6
PROCESSOR_REVISION=170a
ProgramData=C:\ProgramData
ProgramFiles=C:\Program Files
ProgramFiles(x86)=C:\Program Files (x86)
ProgramW6432=C:\Program Files
PROMPT=$P$G
PSModulePath=C:\Windows\system32\WindowsPowerShell\v1.0\Modules\
PUBLIC=C:\Users\Public
QTJAVA=C:\Program Files (x86)\Java\jre6\lib\ext\QTJava.zip
SESSIONNAME=Console
SystemDrive=C:
SystemRoot=C:\Windows
TEMP=C:\Users\Kay\AppData\Local\Temp
TMP=C:\Users\Kay\AppData\Local\Temp
USERDOMAIN=Kay-PC
USERNAME=Kay
USERPROFILE=C:\Users\Kay
windir=C:\Windows

Wat heb je hier dan aan ?

Heel veel heb ik hier aan:
de PATH-variabele is véél te kort.
Path=C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_21\bin

Daar hoort (minstens) nog meer te staan, even aangepast aan jouw huidige PATH:
C:\WINDOWS\system32;C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\system32\wbem;C:\Windows\System32\WindowsPowerShell\v1.0\;C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_21\bin

Daarmee zorg je ervoor dat ipconfig.exe, notepad.exe etc. automatisch in de juiste mappen gevonden worden.

Kun je aanpassen/aanvullen in:
Rechtsklikken op Computer en Eigenschappen kiezen
Klikken op Geavanceerde systeeminstellingen
Knop Omgevingsvariabelen
In het vakje Systeemvariabelen klikken op Path en dan knop Bewerken kiezen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Oke, gedaan. En nu doet het draadloos internet het weer? ( heb nog steeds geen ip-address veranderd trouwens)

Of dat de oplossing is voor je draadloze probleem kan ik niet beoordelen. Het ging mij alleen om het feit dat notepad.exe, net.exe en ipconfig.exe niet gestart konden worden zónder er een volledige mapnaam bij op te geven.

Tijs.

Ipconfig werkt nog steeds niet, maar kan je me niet helpen met het vernieuwen van min ip-adress? ik wil graag weer draadloos internet haha:D

Geef nu eens het huidige PATH in de omgevingsvariabelen (zie mijn vorige postings)? Wellicht heb je een fout gemaakt in de aanpassing ervan?

M.b.t. je draadloze verhaal: Als het uit- en aanzetten van de router geen oplossing biedt, dan kan het zijn dat er een pc is met een vast ingesteld ip-adres dat conflicteert met het ip-adres dat je pc van je router krijgt als je draadloos verbindt.
Ook kan het zijn dat iemand draadloos meelift met je Internet-verbinding en daarbij enkele zaken vast heeft ingesteld, zodat jij nu met een conflict komt te zitten.
Ook kan het zijn dat jij op je draadloze netwerkverbinding een vast ip-adres hebt ingesteld dat conflicteert met wat andere computers hebben op je netwerk.
Het is heel moeilijk om vanuit het forum te beoordelen hoe het nu precies zit, je zult dus een hoop zelf moeten onderzoeken.

Tijs.

Wat er nu fout is, is dat je PATH= in de PATH-variabele hebt opgenomen.

Dat bedoelde ik dus niet (zie ook de wijziging in mijn posting 2 terug).

Wat er moet komen te staan in de PATH systeemvariabele:
C:\WINDOWS\system32;C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\system32\wbem;C:\Windows\System32\WindowsPowerShell\v1.0\;C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_21\bin

dus zónder dat PATH= verhaal erbij.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan