Kan geen ip ontvangen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bql
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bql

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2005
Beste,

ik starte net mijn pc opnieuw op toen had ik geen internet meer.
na een paar keer ipconfig /renew en /release te hebben gedaan kreeg ik nog geen ip

bij renew kreeg ik een foutmelding : Er is geprobeerd iets anders uitvoeren dan een socket
mar hij vulde dan toch 169.254.23.73 in van zelf wat totaal niet bij mijn range zit

de pc en router + switch zijn bijde opnieuw opgestart.

als ik zelf het ip toeveog gaat de fout melding weg! kan ik pingen naar me server en andere pc maar geen verbinding met internet terwijl de settings zouden moeten werken!

Wie weet raad?

Groetjes

mike

Kabel nazien of vervangen, indien draadloos de verbinding opnieuw opzetten, kijk eens in apparaatbeheer of de netwerkkaart goed vermeld staat, eventueel die wisselen.

Dat ip nummer krijg je als je geen verbinding hebt met een gataway, een router b.v.

Als het met een vast ip nummer wel werkt, een verbinding met een andere PC dan, dan dien je ook het ip nummer van de router als gateway en dns in te vullen en de DHCP server van de router uit te zetten.

Overigens kun je ook die nummers invullen terwijl er wel de dhcp wordt gebruikt, zou met het laatste beginnen.

169.254.23.73

Dit is een standaard IP wat Windows toewijst als het IP niet gevonden kan worden via DHCP.
Ben je fouten tegenkomen in de switch?
Ben je fouten tegenkomen in apparaatbeheer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan