kan geen iso meer afspelen met vlc...

Status
Niet open voor verdere reacties.

mevrouwhelder

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2009
computer alles nieuw op gezet... nu kan ik geen iso film meer met vlc afspelen...
ook niet met media player... weet iemand hoe dat kan of wat ik nodig heb? heb op internet gekeken... jammer genoeg niet veel verstand van dit soort dingen... over codecs mpeg 2 kom er niet uit waar ik dat allemaal kan vinden en checken... en overal staat dat vlc iso kan afspelen.. .mis ik iets?
of weten jullie andere player voor mij die wel iso afspeelt?
en hoe kan ik checken dat het niet aan mijn iso film bestand ligt?
alvast heel erg bedankt!
mevrouw helder x

Vrij simpel, klik een film aan die het vóór de herinstallatie wel heeft gedaan.

Daemon Tools bijvoorbeeld.
Mount de iso en speel het af zoals een normale dvd in VLC, WMP etc.

Ik adviseer toch een beetje om éérst een film af te spelen (te proberen) die het voor de herinstallatie wél normaal deed.

VLC kan niet meteen een ISO afspelen. Zoals maniac2003 zegt, hij moet eerst gemount worden naar een virtueel schijfstation. Dat klinkt moeilijker dan het is. Als je het programma 'Daemon Tools' of 'Alcohol 120% / 52%' installeert, maak je daarmee éénmalig een extra station aan.
Als je dan een DVD-ISO opent (of een ander image), wordt die automatisch uitgepakt door dat programma, en naar het nieuwe station gelinkt. Daarna kun je de DVD bekijken met VLC, maar die stap van dat mounten heb je niet door.. Je moet dus 1 van deze programma's installeren, en daarmee een 'virtual station (drive)' aanmaken.

Laatst bewerkt:
Let er wel op dat bij Daemon Tools een aardige bak troep zit (toolbar, homepage veranderen en nog wat), dit is uit te zetten tijdens de installatie. Let er dus goed op !

Voor een alternatief kan je kijken naar Virtual CloneDrive van Slysoft. Gratis en zonder troep.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan