Kan geen iso's meer openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

patries8609

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jul 2009
Hallo,

Ik heb hier 2 computers met hetzelfde probleem sinds deze een herinstallatie hebben gehad.

Ik heb een aantal iso bestanden die ik niet kan openen of mounten, er word aangegeven dat het archief verwijderd of beschadigd is. Voor de herinstallatie heb ik nog geen probleem gehad met iso's openen. Het maakt bij beide computers ook niet uit of het een oude iso is of een nieuwe. Ik maak gebruik van deamon tools, imgburner, magic iso en winrar. Geen van deze programma's herkent nog iso's. Ik heb al gegoogled maar ik kan niet echt vinden waar het aan ligt. Van alle programma's heb ik de laatste versie gedownload. Graag jullie hulp.

Heb je het al eens geprobeerd met 'openen met....' ?

Heb je al eens gekeken naar de grootte van het iso bestand ?

En heb je al eens gekeken met bv kladblok wat er in de iso file staat ?

Uitleg van bovenstaande:
Het kan zijn dat de extensie ISO gekoppeld is aan een ander bestand, wat niet geschikt is om een ISO file te iopenen.

Als de grootte van het iso bestand bv 52 kb is, dan kun je er van uit gaan dat er inderdaad iets mis is met het bestand.

Soms download je iets, maar het bestand is er niet meer.
Toch staat het op je schijf.
Als je dan even kijkt, blijkt het alleen maar html code te bevatten.
Of alleen maar zwarte blokjes (vooral bij torrentfiles is dit het geval)

De iso bestanden zijn groot genoeg. Enkele iso bestanden heb ik voor de herinstallaties al kunnen openen. Dus zou ik zeggen dat deze goed op mijn harde schijf staan. als het nu 1 iso bestand zou zijn die ik niet zou kunnen openen zou ik idd ook gezegd hebben verkeerde download. maar het zijn nu in totaal 6 bestanden die niet te openen zijn.

Ik heb geprobeerd om met kladbok te openen maar het bestand zou te groot zijn, het zijn bestanden van boven de 4Gb.

Hmm, dan moet je even notepad++ downloaden.
Is trouwens een hele goede vervanger voor kladblok!.

Het is inderdaad raar, maar dat je ze ooit hebt kunnen openen zegt niks, een file kan altijd corrupt raken. (6 is wel veel maar goed)

Ondertussen zijn we achter het brand probleem gekomen. De DVD die ik probeerde was blijkbaar beschadigd. Dus ik kan nu eindelijk me spellen branden en spelen op de wii.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan