Kan geen kopieen vewijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

laagvlieger

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2001
Beste lezers,
Volgende vraag: Heb Vista en probeer een bom aan kopieen te verwijderen, maar telkens als ik deze kopieen wil wissen geeft Vista aan van: "U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren". Heb na die ellende al "gebruikersaccountbeheer (UAC) uitgeschakeld maar hij blijft deze melding maar geven. Zo kom ik dus geen snars verder. Heb "AcuteFinder als duplicaatverwijderaar die onder XP wel goed werkte. Wat kan ik doen? O ja, krijg ook dezelfde melding als ik ze naar bijv een andere schijf of cd wil verplaatsen.

Bedankt voor een eventuele reactie.

Laatst bewerkt:
Pasja, van alles. Iedereen krijgt ze op een gegeven moment. Nogmaals, kon al deze kopieen wel met XP zonder problemen wegkrijgen, alleen nu niet.

Als jij denkt dat het allemaal weg kan, dan heel simpel opstarten met F8 (veilige modus) en daar verwijderen.

Btw. ik krijg nooit kopieen..................

Heb het met Veilige modus proberen te doen, maar wederom zonder resultaat. Denk dat ik het er maar bij moet laten zitten.

P.S. Denkt dat als je het zou nakijken dat je wel degelijk kopieen hebt.

Bedankt voor de moeite,

ja ik begrijp het eigenlijk ook niet :P
bedoel je gewoon dubbelbestanden?

Ik bedoel inderdaad dubbelbestanden - soms zijn dat er soms wel 3 of 4. Er zijn prgramma's (zoals je weet) die deze bestanden verwijderen; dat scheelt een hoop ruimte. Ik dacht dat ik duidelijk ben geweest. Zoek maar eens op AcuteFinder en je zult het begrijpen....

Overigens bedankt voor het reageren,

Maak er nu geen quiz van en noem "man en paard":
wélke bestanden zou ik dubbel moeten hebben, geef gewoon wat namen, dan kan ik kijken.

Ik heb 'man en paard' toch genoemd? En van quizen houd ik al helemaal niet. Het kan in principe om ALLERLEI soorten bestanden gaan zoals JPEG, GIF enz., fotobestanden dus of documentbestanden zoals DOC of WPS of wat dan al niet meer. De namen zijn NIET belangrijk. Hij zoekt alle dubbele bestanden die hij maar kan vinden. Mijn probleem is alleen dat wat ik met XP wel AcuteFinder kon gebruiken en met VISTA niet!
(zie eerste vraagbericht)

Ik heb 'man en paard' toch genoemd? En van quizen houd ik al helemaal niet. Het kan in principe om ALLERLEI soorten bestanden gaan zoals JPEG, GIF enz., fotobestanden dus of documentbestanden zoals DOC of WPS of wat dan al niet meer. De namen zijn NIET belangrijk. Hij zoekt alle dubbele bestanden die hij maar kan vinden. Mijn probleem is alleen dat wat ik met XP wel AcuteFinder kon gebruiken en met VISTA niet!
(zie eerste vraagbericht)
ja ik heb het gelezen...

maar is stel dan voor om het eens met glary utitilities te proberen ;)

Ik pas even, ik herken jouw probleem namelijk niet, ik krijg / heb géén dubbele bestanden.
Derhalve veel succes toegewenst!

Weet je wat? Ik neem wel contact met de fabrikant op, lijkt me handiger, het enige nadeel is dat ik dan een week kan wachten en mijn harde schijf bgint wat vol te raken.
In ieder geval je hebt je best gedaan mij te begrijpen.

ja weet je ik denk dat het gewoon aan vista ligt en 1 van je instellingen.
Het programma werkt wel hé maar laat het je gewoon niet toe om die bestanden te verwijderen omdat ze misschien beveiligd zijn...

Je kan het programma eens proberen op te starten als administrator(recht klikken - ... )
en dan scannen en de bestanden proberen te verwijderen (of in eigenschappen veranderen dat het programma uitgevoerd wordt als in xp ;))

Hoi !

Tja.....http://www.vistainfo.nl/vista_workshops/vista_workshops/word_zelf_de_baas_over_windows_vista.html

In Vista moet je eigenaar zijn om bestanden te kunnen verwijderen !

Hoe je aan al die kopieen komt is mij ook een raadsel, maar goed.

Greetz,

Harry.
jah die kopieën...

Ik heb toch ook wel al gemerkt dat ik bijvoorbeeld wel eens een liedje dubbel had ofzo maar veel schijfruimte heeft dat voor mij nooit vrijgemaakt.

Defragementeren kan helpen, ccleaner en junk files verwijderen met dan glary utilities kan je ook doen

Jelpot, gebruik zelf Eusing Free Register, maar inderdaad Glary utilities is een goed progje. Veel extra restanten- en fouten gevonden. En wat die eigenaarskwestie betreft: heb het zowel met als zonder administrator rechten geprobeerd - ben de enige gebruiker van de comp. Nogmaals, zal de fabrikant wel verwittigen. Bedankt.

Ik ben er eindelijk uitgekomen. He antwoord was belachelijk simpel; stom van mij...
Dacht toch echt dat ik de nieuwste versie had...nee dus...Er is pas een Vista versie uitgekomen - was er kort geleden nog niet. Nu werkt het allemaal wel. Tsja...

wel goed dat het dan uiteindelijk is opgelost :P
ik denk wel niet dat je scan dan zoveel plaats heeft vrijgemaakt maar ja soit :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan