Kan geen Mac OS X Snow leopart instaleren op nieuwe MBP 15' i7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deef van Beek

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2009
Hallo hier een uitdaging voor de kenners : ik heb een 2e hands Macbook Pro 15' 2.66 Ghz, 500GB, i7 gekocht. (de nieuwste die ook te zien is op de apple site) Alles doet en werkt naar behoren.

De 1e eigenaar heeft de (grijze) herstel cd's kwijt geraakt. Nu wil ik alles opnieuw vers installeren en beschik zelf over de originele cd van Mac OS X Snow 10.6 (krasvrij)

Indien ik de cd erin doe en deze opstart middels de wel bekende "C" toets of gewoon de "Alt" toetst wordt deze niet geaccepteerd. Indien ik de alt toets indruk krijg ik wel netjes de CD te zien, indien ik hierop klik zie ik allen een wit beeld met Apple logo te zien. (maw gebeurt er niets,,,ook niet na lang tijdje wachten)

Naar Apple store geweest: CD zelf op ander Macbook getest (ligt niet aan cd), CD rom gecontroleerd (niets mis mee)

Kreeg als info mee van apple store (wat ik erg vaag vind) dat de laptop alleen rebootable is met de originele (grijze) CD's.

Mijn vraag is: Is dit nou 1 grote kaasverhaal van de Apple Store ? Lijkt mij sterk dat bij de Nieuwste laptops dit echt (origenele) Cd gebonden is�.. wie kan mij helpen om gewoon mijn Mac. OS X 10.6 erop te kunnen zetten.

Vragen ? ik hoor wel...alvast bedankt voor de te nemen moeite...

Het zou moeten kunnen met de retailDVD van Snow Leopard.
Maar ik vind het wel zeer vreemd dat iemand de originele DVD's van de Pro kwijtraakt, dat ding is nog geen jaar op de markt?

Maar: DVD erin doen als de Apple aanstaat? Dan krijg je toch een Menu te zien, en daarmee kun je (en dat is volgens mij standaard) een archive en install doen? Daarna heb je toch een vers systeem?

Dus: apple aan, opgestart, DVD erin, dan op setup klikken (of hoe het ook heten mag) en dan de aanwijzingen volgen?

Hallo klopt, de slimmerik heeft de doos weggegooid waar de cd's ook erin zaten.. ook niet echt mijn style.

Nee zo simpel is het dus niet: doe de cd erin vervolgens opstarten met "c" knopje of Alt natuurlijk. Indien ik de alt knop indruk zie ik de cd.. vervolgens klik ik op de cd die dan te zien is op scherm.

gevolg... een wit scherm met een apple logo..via via begreep ik dat ik precies moest kijken welke versie en of exact de zelfde besturingssysteem erop zat.

een ander vertelde me om te kijken naar instellingen...dus 1 groot vraagteken..

Je leest niet goed.
Als je Apple is opgestart (dus je ziet je bureaublad) dan de DVD erin doen. Vervolgens komt de DVD in beeld, en daar staat een icoontje install MacOsX o.i.d.. Daar klik je op, en dan dient je computer te herstarten (of geeft nog een vraag). Let wel even op: Het opstarten van DVD kan wel een paar minuten duren. zolang als je af en toe de DVD drive nog hoort, zou het goed moeten gaan.

Hallo.. heb ik al diverse keren geprobeerd. Dus cd erin vervolgens op instal drukken. De laptop gaat dan niet uit om te installeren maar probeert vanuit dat stand meteen te installeren. hiermee kom ik eigenlijk zover dat ik kan kiezen om akkoord te gaan om de installatie te laten plaatsvinden. Vervolgens na verloop van tijd gaat de laptop uit en krijg ik weer wit scherm met grote apple icoon (wat je bij het starten ook te zien is) en dan is het dus lang wachten.

kan iemand mij vertellen of het misschien niet raadzaam is om de hele laptop te formatteren en dan vervolgens de installatie te proberen ?

kan vervolgens met fireware kabel in Target mode de installatie via mijn Imac proberen.

Beste Deef,

Ja de MacBook herkend de standaard Snow Leopard CD-ROM niet als de standaard opstartschijf die bij de MacBook Pro hoort. Dat waren inderdaad die grijze cd's met witte randen.

Dat is op te lossen door je iMac te gebruiken. Verbind deze met een firewirekabel van je iMac naar je MBP/ De MBP zet je in Targetmode (door de MBP op te starten met de T-toets ingedrukt te houden).
- Je krijgt dan op je iMac een geel HD-icoontje. Als je dan met Schijfhulpprogramma op de iMac de HD van de MBP (het gele icoontje) dan geheel wist, dan kun je met de ratail DVD versie van Snow Leopard een schone installatie doen. Dus na het wissen van de HD van de MBP, sleep je het gele icoontje in de prullenmand.
- De kabel kun je er tussenuit halen. Start de MBP op. Nu zal er geen Apple op het witte scherm te zien zijn (er is nu geen systeem gevonden op de harde schijf van de MBP) dus nu kun je die DVD van Snow Leopard in de MBP doen. Als het goed is zal de DVD zichzelf gaan laden (let op het geluid wat uit de MBP komt, Dat is de cd-rom die aan het zoeken is. Dan zie je een zwart Apple logo op een witte achtergrond. Het kan even duren voordat je een installatiescherm ziet (cd-rom opstart is altijd iets langzamer dan vanaf een interne harde schijf).
- Volg de installatie stappen en je bent klaar; een MacBook Pro met een nieuw en schoon systeem!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan