Kan geen mail-berichten meer sturen vanuit LiveMail 2011

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanusNN

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2011
Goedemiddag, sinds vanmorgen kan ik geen nieuwe berichten versturen vanuit LiveMail2011. Zodra ik een nieuwe mail probeer te maken of een bestaande mail wil beantwoorden verschijnt er een kader dat zegt

"" Verklaringsfout ..... "" en gaat verder als "" Failed to initialize Shared Canvas: System.IO.FileNotFoundException: Kan bestand of assembly WindowsLive.Writer.Localization, Version=15.4.3502.922 ............. niet laden. Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Enige suggesties hoe dit probleem te verhelpen ?? - waarvoor dank !.

Hoi,

Het lijkt of er iets is 'beschadigd' in het programma'.
Probeer het volgende:
Ga naar:
Configuratiescherm > Programma's en onderdelen.
Klik éénmaal op Windows Live Essentials 2011
Klik bovenin op de knop Wijzigen/Verwijderen
en in het volgende scherm 'Alle onderdelen van .... repareren'

Dat lukt niet Tee, als ik op de knop Verwijderen / wijzigen klik dan verschijnt er geen volgend scherm '' alle onderdelen .. repareren "' ??

Hoi,

Ja, die melding klopt toch?
Bevestigen met OK dus ....

Nog even een uitleg, ik klik dus éénmaal op WLE 2011 en krijg dan een kader te zien waarop staat Windows Live Programma's verwijderen of repareren - met de verdere tekst ---> Windows Live Essentials verwijderen, er is een probleem met een of meer WL programma's , probeer dit te herstellen door alle Windows Live programma's te verwijderen en deze opnieuw te installeren via explore.live.com
Onder dit kader staat geen OK, slechts Annuleren.

Hoi,

Daar heb je dus precies de oorzaak van je probleem met het versturen van mail.
Meestal kan je dit verhelpen door te repareren, maar jij krijgt de melding dat ook dat niet meer kan.
Exporteer eerst je mails en contactpersonen uit WLM2011.
En verwijder hierna via het Configuratiescherm inderdaad WLE.
Hierna start je de computer helemaal opnieuw op en installeert WLE (of alleen WLM als je de andere onderdelen niet gebruikt ... !!!) opnieuw.

OK - dank, nu crystal clear. rest mij nog een laatste vraag namelijk '' hoe exporteer ik eerst mijn mails en contactpersonen uit WLM2011 ? ". Graag zo duidelijk mogelijk aangezien ik een amateur ben op dit gebied ?. Dank voor het begrip en medewerking !.

Klik op de blauwe knop, helemaal linksboven.
Klik op e-mail exporteren.

Voor contacten:
Klik linksonder op het 'Boekje' (=map Contacten)
In de knoppenbalk zie je 'Exporteren' ; doe dit als CSV-bestand.

Na enige pogingen om WLE compleet te verwijderen en opnieuw te installeren, althans alleen WLM, staat LiveMail2011 er weer op en werkt weer bijna probleemloos, het is niet te geloven. Het enige probleem wat ik - tot op heden - ben tegengekomen is dat ik ontvangen e-mails niet volledig kan printen. ( Mijn printer (SAMSUNG ML-1610) werkt overigens prima onder Windows 7 ), ik krijg alleen de kop (header) van de mail te zien en niet de tekst, enig idee waar dit vandaan komt en hoe dit is te herstellen ?. Wederom dank voor tijd en medewerking in deze !.

Hoi,

Als je op afdrukken klikt, krijg je een venster met twee tabb-jes: Algemeen en Opties
Onder Opties kan je voor drie mogelijkheden kiezen:

- Zoals op het scherm
- Alleen het geslecteerde frame
- Alle frames afzonderlijk

Je moet de bovenste kiezen.

Dat kende ik dus niet en heb 't net uitgeprobeerd. Een inkomende mail geselecteerd, via afdrukken naar opties alwaar ik zie dat de optie '' alle frames afzonderlijk '' staat voorgeprogrammeerd. Dus getracht deze te veranderen naar de bovenste '' zoals op het scherm '' maar dat lukt dus niet. De enige twee mogelijkheden die er zijn om aan te vinken zijn '' alle gekoppelde documenten afdrukken '' en '' tabel met koppelingen afdrukken ''. Enige suggesties ?.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan