Kan geen mail ontvangen in Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruggeling

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2002
Berichten
368
Ik probeer iemand te helpen, die geen mail kan ontvangen in Outlook 2003.

Zijn Pc draait onder Windows XP. Zijn provider is online.nl. Ik denk dat dat ondersteunt wordt door Casema.

Als hij een mailtje naar zichzelf stuurt wordt het wel verzonden maar niet ontvangen in Outlook.
Als we bij webmail kijken, dan zien we dat het mailtje wel wordt ontvangen.

Geprobeerd met Telnet verbinding te krijgen met de server. En dat lukte prima.

Virusscanner en Firewall uitgezet, maakt niet uit.

Wie weet raad
 
online heeft dit op haar website staan.
 
Heb ik inderdaad doorgelezen en gedaan.

Ik heb de vraag ook bij online neergelegd.

Ik dacht alleen, dat misschien een van jullie dit al eerder heeft meegemaakt.
En dat ik misschien wat sneller een oplossing zou krijgen.
 
En dit staat ook goed.
 
Heb ik gelezen en gedaan.

Ik heb de oude account weggooid en volgens de instructies een nieuw account aangemaakt.

Maar tijdens het testen bleef hij weer hangen op het ontvangen.

Het testmailtje kon ik bij webmail zien, maar in outlook niet.

Paswoord is echt goed ingetikt en pop.online.nl ook goed ingetikt.

Ik weet het nu niet meer.
 
Vraag je eens af of een anti-spam programma actief is op die computer? Indien ja, Outlook afsluiten, die anti-spam programma('s) deïnstalleren, Outlook opnieuw starten, account weggooien en een nieuwe instellen, kijken of het dan beter gaat.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Nee Tijs,

Ik had een eerder stadium de virusscanner en firewall uitgezet.

Antispam programma's draaien niet op deze pc.

Bedankt voor de tip
 
Ok, doe het dan eens zo: Zet even een snelkoppeling naar Outlook op het Bureaublad.
Dubbelklik Outlook snelkoppeling met de Ctrl-toets vastgehouden daarbij. Er wordt je dan gevraagd of je Outlook in Veilige modus wilt opstarten. Bevestig dat.

In Veilige modus zijn (o.a.) invoegtoepassingen in Outlook uitgeschakeld.

Kijk of het dan beter gaat.

Tijs.
 
Probleem is opgelost.
Abonnement is niet toereikend genoeg om Outlook te kunnen gebruiken.

Zie onderstaand bericht van de provider:

U probeert uw Online Free email binnen te halen via een Ziggo/Casema
kabel internetverbinding.
Helaas hebben zowel Ziggo/Casema als Online hun netwerken zodanig
aangepast dat het niet meer mogelijk is om email van andere providers
zoals Online via POP binnen te halen in een lokaal emailprogramma als
Outlook.
Online kan hier niets aan veranderen, wel kunt uw uw Free email account
via webmail blijven gebruiken.

Bedakt voor jullie hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan