kan geen mail versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hreisch

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2003
Sinds kort heb ik orange, echter sinds ik dit gebruik kan ik wel mail ontvangen maar niet versturen.
ik heb 3 verschillende mail acounts waarvan 1 orange de ander twee gebruik ik al langer en heb dus niets aan deze instellingen veranderd, via geen van deze 3 accounts kan ik versturen.

als ik een bericht probeer te versturen krijg ik de melding 0x80042109 en0x800ccc92

van orange heb ik nog geen bericht terug gekregen.
de modem heb ik standaard staan dus geen instellingen veranderd.
voor de rest gaat internet goed.

Heb je de SMTP instellingen van je outlook wel veranderd naar mail(smtp).orange.nl ?

ja deze staat op smtp.orange.nl

maar mijn andere mail accounts (bij ander mail providers(smtp.zonnet.nl)) werken ook niet.

bij het mail account van orange blijft hij ook terug komen met de vraag om het wachtwoord en dit staat voo 100% goed.

bij het mail account van orange blijft hij ook terug komen met de vraag om het wachtwoord en dit staat voo 100% goed.

Ik zou gewoon incredimail ff downloaden.
Dan vul je bij inkomende server in: pop3.orange.nl en bij uitgaande server: smtp.orange.nl
Dan kun je wel mailen waarschijnlijk.
Succes, Elaine.

bij deze link kwam ik ook niet verder.
daarnaast heb ik aan mijn andere reeds bestaande mail accounts niet gewijzigd dus die zouden het volgens mij gewoon moeten doen.
maar ja de praktijk is weer net anders.
inmiddels heb ik kontakt gehad met orange en deze zou mij binnen 24 uur terug bellen, ik denk dat hun klok kapot is want in wacht al 3 dagen.

als je een verbinding hebt via Orange dan moet je ook de smtp server gebruiken van Orange ( smtp.orange.nl )
Dit geld ook voor de andere accounts.
Je kan niet zomaar vanuit de ene provider gebruik maken van de smtp server v an een andere gebruiker.

mbt je de foutmelding bij het orange account
heb je je loginnaam wel goed ingevuld?
gebruikersnaa@wannadoo.nl of gebruikersnaam@orange.nl

inmiddels gevonden waar het probleem zat.
het orange mail adres moet je instellen als standaard.
dit is het enige mail adres die je kan gebruiken om te verzenden
de ander adressen die je hebt van andere providers kan je enkel gebruiken om te ontvangen.
jammer als je een eigen e-mail account (gekocht) hebt wat eindigd op je achternaam deze kan je dus niet meer gebruiken om te verzenden.
of weet iemand hoe je dit weer kan omzeilen want met de helpdesk van orange kom je niet veel verder.

inmiddels gevonden waar het probleem zat.
het orange mail adres moet je instellen als standaard.
dit is het enige mail adres die je kan gebruiken om te verzenden
de ander adressen die je hebt van andere providers kan je enkel gebruiken om te ontvangen.
jammer als je een eigen e-mail account (gekocht) hebt wat eindigd op je achternaam deze kan je dus niet meer gebruiken om te verzenden.
of weet iemand hoe je dit weer kan omzeilen want met de helpdesk van orange kom je niet veel verder.

kan je gewoon niet je smtp server aanpassen, dan verzend je via orange server.

nog een keer kontakt gehad met orange.
alles is nu opgelost voor alle mail account moet je bij SMTP invullen smtp.orange.nl
nu werkt het allemaal naar behoren.
zo zie je maar de ene persoon helpt je beter dan de andere.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan