Kan geen mail versuren met outlook expres

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Veuger

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
Berichten
952
Wij zitten op een bungalowpark en maken gebruik van draadloos internet.
Ik ontvang daar wel mail via outlook expres, maar mailtjes welke ik verstuur komen niet aan, terwijl ze op mijn laptop wel in de map verzonden items staan. hoe los ik dat op?
 
Mail versuren met outlook expres

Hooi B. Veuger,

In dit geval jij moet weten wat SMTP adres is
(SMTP is verzend adres/POP adres is ontvangst adres)
van internet-provider in bungalowpark dat je verbonden ben.
En dat adres moet je in jouw outlook expres in plaats van je
huidige SMTP intypen. De meeste mensen in zo een situatie
gebruiken hotmail, ik ook, als je dat niet hebt is makkelijk
aan te maken op (wwww.hotmail.com). Jij kan ook via internet
naar webmail van je eigen provider en daar van dan post
verzenden en ontvangen...
Vr. groet en succes...
 
Laatst bewerkt:
Er zijn veel NL providers die tegenwoordig het mogelijk maken om 'in het buitenland' toch mail op te halen en (vooral) te kunnen versturen.

Voorbeeld: Zie dat xs4all het mogelijk maakt op deze pagina om mail te versturen over poort 587 en 465 ("Instellingen e-mail via POP (beveiligd)"). Die instellingen werken zowel 'in het buitenland' als vanaf een 'vreemd' provider-netwerk.

Op jouw laptop staat echter poort 25 (standaard) ingesteld, waar dat verhaal van de vorige helper klopt, dus dat die poort geblokkeerd is richting de smtp-server van je eigen provider als je je op een ander netwerk bevindt. Bovendien zul je niet ook e-mail gebruikersnaam + wachtwoord hoeven aangeven als je mail verstuurt.
Zie (weer dat xs4all voorbeeld) dat een beveiligde instelling moet worden gedaan, een andere poort moet worden ingesteld én dat ook bij versturen je mail-gebruikersnaam + mailwachtwoord moeten worden verstuurd naar de server om mailen vanaf een vreemde internetprovider / 'buitenland' mogelijk te maken.

Ik neem aan dat van jouw 'normale' provider ook dergelijke 'buitenland'-instellingen te vinden of op te vragen zijn.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Providers leveren een prorgramma als WEBMAIL.
Webmail of soortgelijke toepassing is meestal op de Homepage van je provider te vinden.

Hier kan je je mail ontvangen ( dat lukt meestal wel via OE) maar ook versturfen ( dat gaat dus niet in OE elders).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan