kan geen mail verzenden en ontvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hawkie

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Windows XP home
Outlook Express 6.0
Internetverbinding Casema > wanadoo

Geen vuiltje aan de lucht zou je zeggen. Maar.........

de internetverbinding met casema lag op zijn gat. Na overleg met casema en testen is gebleken dat aan netwerkkabel en modem niks mankeert. Uiteindelijk is het gelukt na het doorlopen van verschillende instellingen, om de internetverbinding te herstellen.

Alleen kan er nog steeds geen mail verzonden en opgehaald worden.
Volgens de techneut van casema ligt dit aan Norton (NIS) en werd geadviseerd dit te deinstalleren.

Deze info kreeg ik zojuist van een vriendin, die op dit moment zelfs helemaal niet meer op internet kan.

Heb met haar de instellingen van het emailprogramma doorgenomen maar kan geen rare dingen ontdekken.
Mogelijk is er op dit moment een storing bij casema waardoor ze helemaal geen verbinding kan krijgen. Ik kan op de site van casema daar niks over vinden.

De internetverbinding heeft de hele ochtend goed gefunctioneerd, ze heeft niks veranderd aan haar instellingen, dus ligt het probleem volgens mij niet bij haar.

Heb voorgesteld dat ze later nog probeert om weer verbinding te maken en als dat lukt, NIS even uit te schakelen om te kijken of ze dan wel post kan binnenhalen.

Andere ideeën heb ik even ook niet.
Jullie misschien?

Kloppen de E-mail instellingen wel??

ja, die pop en smtp instelingen staan goed en ook het emailadres en wachtwoord is ok.

vaag, je zou haast denken dat ze bij casema je e-mail hebben geblokkeerd:eek:

Voor de rest heb ik ook geen suggesties:confused:

Suc6 ermee :thumb:

Kijk eens in NIS of alle gebruikers zijn aangemeld.

Alles weer in orde. Bleek achteraf een storing bij Casema te zijn, en wij maar zoeken :confused:

Dit soort berichten hoor ik wel regelmatig over UPC, maar niet over Casema.
Ik bedoel het vrolijk alles nalopen terwijl in het betreffende gebied een storing is en vervolgens de klant met en kluitje in het riet sturen.
Maar enfin, het is gelukkig weer opgelost. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan