Kan geen mail verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

tikus

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2003
Hallo,
Ik werk met Windows live in Windows 7 en sinds kort kan ik geen mails meer verzenden. In de instellingen staat als poort ingevuld het getal 25 maar die blijft blauw gekleurd. Verder krijg ik steeds de mekding:

Het bericht kan niet worden verzonden. De instellingen voor de server voor uitgaande e-mail [SMTP] moeten mogelijk worden geconfigureerd. Neem contact op met de e-mailprovider voor de serverinstellingen voor wvanesch@hotmail.co.

Onderwerp 'proef'
Serverfout: 550
Reactie van server: 550 Recipient e-mail address invalid / Ontvanger e-mail adres bestaat niet
Server: 'mail.home.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC79
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee

Het vreemde is dat er vermeld staat dat ik kontakt moet opnemen met de mailprovider (Ziggo dus..) voor de serverinstellingen voor m'n Hotmail (daar ontbreekt ook de m van com) terwijl het probleem zit in mijn Home-mail. Met Hotmail gaat alles perfect.

Hoe los ik dit op?
Dank bijvoorbaat

Vul bij de uitgaande mailserver maar eens smtp.ziggo.nl in en dan komt alles goed.

Waarschijnlijk zat je vroeger bij home.nl he? De meeste internetproviders staan het niet toe om mail te versturen met een vreemde smtp server.

Laatst bewerkt:
De standaardinstellingen van de Ziggo mailserver zijn:

- e-mailadres: vul hier het volledige e-mailadres in
- servertype voor inkomende e-mail: pop.ziggo.nl
- servertype voor uitgaande e-mail: smtp.ziggo.nl

Heb de uitgaande mail-server veranderd zonder resultaat.
Ben al heel wat jaren bij Ziggo met een @home mail-adres zonder problemen; denk dus niet dat het daar aan ligt.

Je kan toch ook gewoon aanmelden met je Windows Live-account in Live Mail?
Dat moet wel.
Veel mensen zien die functie over het hoofd.

Zéééér onduidelijke startposting.
Welke afzender wordt gebruikt voor de te verzenden mail?
a. xxxx@ziggo.nl of xxxx@home.nl
b. xxxx@hotmail.com of xxxxx@live.com

Mails met afzender uit de a. - categorie kunnen verstuurd worden via smtp.ziggo.nl
Mails met afzender uit de b. - categorie moeten verstuurd worden via een extra mailaccount:
Instellingsgegevens POP3/SMTP voor @hotmail en @live.com e-mail accounts:
Server voor inkomende e-mail (POP3): pop3.live.com
Poort: 995
Vinkje in: Voor deze server is een gecodeerde verbinding vereist (SSL)
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.live.com
Poort: 587
Vinkje in: Voor deze server is een gecodeerde verbinding vereist (SSL)
Ook vinkje in (kan in ander tabblad staan, zoals "Server voor uitgaande e-mail"): Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist.
Bolletje in: Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail

Inlognaam voor verificatie/aanmelden: xxxx@hotmail.com (of xxxx@live.com)
Wachtwoord: <het hotmail.com / live.com inlog-wachtwoord>

Tip: Zet een vinkje bij "Een kopie van berichten op de server achterlaten", zodat de mail niets uit Postvak IN van Hotmail/Livemail verdwijnt na downloaden, en dus (daarna) ook nog in een webbrowser zijn te raadplegen.

Succes,

Tijs.

Uiteindelijk Live Mail verwijderd en Outlook geïnstalleerd.
Een ieder bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan